0:05
Főoldal | Rénhírek
Csökkennek a keretszámok

Hiányoznak a konkrétumok az új alapelvből

A kormány elfogadta a felsőoktatási problématérképéről és az ágazat átalakításának alapelveiről szóló jelentést február 18-ai ülésén.

Edupress | 2011. február 21.

A dokumentum alapján nem szabnak konkrét feltételeket az egyetemi és főiskolai címek megtartására, illetve változtatnak a felvételin és a keretszámokon – olvasható az eduline.hu-n

A pénteki kormányülésen bemutatott dokumentum a hazai felsőoktatás problémáit foglalja össze. A harminckét pontban problémaként említik a felsőoktatási jogszabályok áttekinthetetlenségét, az intézmények fejkvóta alapú finanszírozását és a bolognai rendszer bevezetésének átgondolatlanságát is. Az elfogadott okirat csak általánosságban fogalmazza meg, mi különbözteti meg az egyetemet a főiskolától, holott novemberben még konkrét feltételeket szabott volna az intézmények egyetemi és főiskolai címének megtartásához. A mostani meghatározás szerint az egyetem az a kutatási tevékenységet is folytató intézmény, ahol az alap- és a mesterszakok mellett doktori iskola is működik.

A hallgatói jogokról, valamint a vizsgalehetőségek számáról mindössze annyi áll a dokumentum szövegében, hogy a vizsgakövetelmények fellazultak, a hallgatói jogok és kötelességek kiegyensúlyozottsága pedig vitatott. A felvételi rendszer átalakításának terve is az alapelvek között szerepel. Valószínű, hogy az államilag támogatott képzésben résztvevő elsőévesek keretszámát évről évre csökkentik majd, a középiskolások csökkenő számához igazodóan.

A felvételi szabályokon is szigorítanak. A rendelet alapján 2013-tól az adott intézmények helyett az állam fogja meghatározni, hogy melyik szakra milyen tantárgyból kell emelt szintű vizsgát tenni a diákoknak, ha be szeretnének jutni rá.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!