0:05
Főoldal | Rénhírek

Hatékony marketingeszköz az online hírlevél

Hatékony elérést tesznek lehetővé az e-mail alapú marketing eszközök a KutatóCentrum felmérése szerint, hiszen az internetezők 88 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú reklámleveleket, 98 százaléka pedig fel szokott iratkozni online hírlevelekre.

MTI | 2011. május 14.

A KutatóCentrum közleménye szerint bár az e-mailezők 56 százaléka naponta jellemzően minimum három elektronikus reklámlevelet kap, a jó tárgyválasztás és a névre szóló címzés növeli az olvasási hajlandóságot.

A reprezentatív E-Mail Marketing Report szerint a megkérdezett 18-64 évesek 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elolvassa az érdekes tárgyú reklámüzeneteket, 60 százaléka pedig szívesebben megnézi a névre szóló leveleket.

A közlemény idézi Györfi Annát, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzserét, aki elmondta, hogy a felmérés arra is rávilágított, hogy a címzettek jobban szeretik az olyan üzeneteket, amelyeknél már a feladóból látszik, hogy melyik cég reklámoz benne.

A címzés jelentőségét az is mutatja, hogy az ismeretlen feladótól érkező leveleket a megkérdezettek közel 20 százaléka megnyitás nélkül törli, további 40 százaléka csak bizonyos esetekben – például ha a tárgy nem tűnik spamnek, levélszemétnek – olvassa el, míg 11 százaléka előbb utánanéz a feladónak. Csupán 26 százalék az, aki az ilyen üzeneteket is elolvassa.

A kutatás szerint a levélszemét mappába kerülő leveleket a megkérdezettek 36 százaléka olvasatlanul törli, azok, akik átnézik a mappa tartalmát, jellemzően a feladó szerint szelektálnak.

A felmérésből az is kiderült, hogy az aktív e-mailezők közel felének a levelezőrendszere nem engedélyezi a képek automatikus letöltését, további 18 százaléknál pedig csak a  „biztonságos forrásnak” jelölt levelek esetében jeleníti meg azokat.

A felmérés rávilágít arra is, hogy az e-mailezők 98 százaléka szokott legalább időnként feliratkozni hírlevelekre, amiket rendszeresen meg is néznek. A feliratkozók 39 százaléka általában végigolvassa őket, további 48 százaléka pedig beleolvas az ilyen üzenetekbe. Csupán 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy azonnal törli a hasonló leveleket.

Györfi Anna kifejtette, a 45-54 éves korosztály a leghálásabb célközönség, ők iratkoznak fel legnagyobb arányban hírlevelekre, amiket el is olvasnak. A fiatalok ezzel szemben inkább csak átfutják az ilyen típusú üzeneteket.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!