Az e-mailnek is lehetne lejárati ideje
Egy amerikai cég szerint hasznos szolgáltatás lenne, ha a már nem érvényes levelek maguktól törlődnének.
Egy, az elektronikus levelezés jövőjének szentelt kaliforniai konferencia egyik előadója egy olyan specifikáció kidolgozását vetette fel, amely lejárati idővel látná el az e-maileket. A levelek szortírozását és az e-mail marketinget hatékonyabbá tévő megoldásokat fejlesztő OtherInbox nevű fiatal vállalkozás vezetője, Joshua Baer azt mondja, hogy a levelek fejlécéhez hozzá kellene adni egy olyan elemet („x-expires”), amely a levelezőprogramot vagy -szolgáltatást tájékoztatja arról, hogy a beérkező üzenetek mikor veszítik el az aktualitásukat. Ezt a lejárati időt meg lehetne adni fix dátumként vagy időtartamként – magyarázta.
Baer szerint az ötlet nem új, jó tíz éve „benne van a levegőben”. A cégvezető szerint egy ilyen szabványt a levelezőbizniszben érdekelt cégek együttműködésével lehetne kidolgozni. A lejárati idő segíthetne az inboxok takarításában: például az adott ideig érvényes ajánlatok, meghívók vagy a közösségi oldalak által küldött értesítések automatikusan törlődnének (illetve törölné őket a kliens) a beérkező mappából, amint nem érdekesek többé.
Az egyelőre csak elméleti szinten felvetett megoldás megvalósításához számos gyakorlati kérdést tisztázni kellene. Például a rendszert összhangba kellene hozni a vállalati levelezésre vonatkozó előírásokkal, amelyek általában megkövetelik a céges e-mailek archiválását.