0:05
Főoldal | Rénhírek

Harmadára zuhant a fizetőssé tett Times olvasottsága

Ez sem kevés, de a pesszimistább prognózisok ennél is meredekebb látogatottságeséssel számolnak.

IT café, Barna József | 2010. július 20.

Meredeken, 67 százalékkal esett vissza a The Times internetes változatának látogatottsága annak köszönhetően, hogy a kiadó az oldalon megjelenő tartalmak eléréséért a hónap eleje óta pénzt kér. A Rupert Murdoch kezében lévő patinás napilap – melynek nyomtatott változatából éppen a múlt héten jelent meg a világcsúcsnak számító hetvenezredik kiadás – július 2-a óta fizetős: a bevezető akció keretében 30 napnyi hozzáférés 1 fontba kerül, de később ugyanezért az összegért már csak egynapi előfizetést jár majd, egyhétnyi olvasás ára pedig 2 font lesz.

Amint a The Observer hétvégi írásából kiderül, a weboldal látogatottsága már az új konstrukció bevezetése előtti öt hétben, ahogy megkezdődött a személyes adatok megadásával járó kötelező regisztráció, 58 százalékot zuhant, így a fizetős rendszer valódi startja után már jóval szerényebb mértékben apadt. Az adatok szerint – melyek egy webes statisztikákat készítő cégtől, az Experian Hitwise-tól származnak – az első „csak fizetős” héten a regisztráció előtti látogatószám 33 százaléka volt csak mérhető.

Ez ugyan komoly zuhanás, de voltak olyan prognózisok is, melyek 90 százalékos olvasóvesztéssel számoltak. Elképzelhető ugyanakkor, hogy a kedvezményes első havi előfizetési lehetőség valamelyest tompította a lépés hatását – jegyzi meg az Observer.

A Times Online merész előfizetéses kísérletét fokozott figyelemmel követi a lapkiadói szakma, mely a nyomtatott kiadások példányszámának folyamatos apadása és az online hirdetési bevételek csökkenése miatt jó ideje keresi a szerkesztőségek finanszírozásának új módozatait.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!