0:05
Főoldal | Rénhírek

Franciaország „digitális nagykövetei”

Túl kevés a technika a francia tantermekben – állapította meg egy friss jelentés. A kormány sürgős akcióba kezd az áldatlan állapot megszüntetésére.

nyest.hu | 2010. február 17.

Statisztikák szerint az angol iskoláknak nem kevesebb mint 78 százaléka használ interaktív táblát. Ehhez képest a francia iskoláknak csupán a 6 százaléka mondhatja el magáról ugyanezt. Ezt az áldatlan állapotot nem tarthatják tovább a franciák, akik elnöki utasításra sürgős digitalizálásba kezdenek. A cél: 2012-ig legyen minden egyes francia iskolában szélessávú internet és digitális felszerelés – írja a The Connexion.

Osztálytermi technológia terén egyébként az EU 27 tagállamából Franciaország a nem éppen előkelő 24. helyen szerepel. A lesújtó adattal szembesülve a francia kormány azonnal utasítást adott a helyzet pontos feltérképezésére. A 12 ezer tanár, diák és szülő válaszára épülő jelentés szerint a francia iskolákban 100 diákra átlagosan mindössze 8 számítógép jut, szemben az Egyesült Királysággal, ahol ugyanez a szám 17. Igaz, hogy az iskolák 97 százalékában van speciális számítógép-terem, de ezek kihasználatlanok; csupán 10 százalékos kapacitással működnek.

Az eredmények hatására körvonalazódó nagyszabású terv tehát azt is szem előtt tartja, hogy nem elég a digitális felszereltség, ha az oktatók nem tudják azt használni. Ezért a technika modernizálásával párhuzamosan tanárokat is képeznek majd, első körben összesen 6 ezret. Ezek a „digitális nagykövetek” aztán megosztják tudásukat kevésbé jól informált kollégáikkal. A fejlesztés egyik fő „felvirágoztatottja” természetesen a nyelvoktatás lesz: a jelentés hangsúlyozza a podcast (internetről letölthető videó, illetve hangfájlok) szerepét a beszédkészség fejlesztésében.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!