0:05
Főoldal | Rénhírek

Esély a romáknak: indul a 4. médiaprogram

Idén 31 fiatal kap esélyt arra, hogy gyakorlatorientált médiaképzésen vegyen részt, illetve fizetett állást kapjon országos médiumoknál.

MTI | 2010. augusztus 9.

A kétnapos válogatással pénteken megkezdődött a negyedik roma médiaprogram Budapesten az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával. A program médiapartnerei a Magyar Televízió (MTV), a Magyar Rádió, a Magyar Távirati Iroda (MTI), a Független Hírügynökség és a Roma Sajtóközpont.

A „kiválasztó tábor” vasárnap estig tartott, több lépcsőben: ennek során a 130 jelentkező közül először önéletrajz alapján, majd telefonos interjúkkal 31 embert választottak ki; közülük tizenketten mehetnek gyakorlatorientált médiaképzésre, hatot pedig legalább nyolc hónapra fizetéssel is foglalkoztatnak majd – emelte ki Deák Éva, a szervező Partners Hungary Alapítvány ügyvezetője.

Utalt arra, hogy „a médiapartnerek elkötelezettek”, a program missziója pedig „az együttműködés kultúrájának terjesztése”.

Daróczi János, a Roma Produkciós Iroda Alapítvány vezetője kiemelte: a romák közül is ki kell kerülniük olyan embereknek, akik a közvéleményt formálják, mert „mi ugyanolyan polgárai vagyunk az országnak, mint bárki más”. Elmondása szerint az eddigi három program résztvevői közül mintegy tizenöten munkatársként dolgoznak a médiában. „Úttörők vagytok a hazai cigányság szemében, és rajtatok keresztül ítélik majd meg a romákat” – fogalmazott.

Sárközi Gábor, a Roma Sajtóközpont önkéntes munkatársa elmondta: intézményük, az egyetlen roma hírügynökség tényfeltáró tevékenységet végez, és egyik fő célja a társadalomban a romákkal szemben sok helyütt tapasztalható előítélet megszüntetése.

Kövesdi Péter, a Független Hírügynökség főszerkesztője közölte: „a romákkal szembeni általánosítás nem jó”, ők a munkájuk során igyekeznek a roma társadalom problémáiról, sikereiről, örömeiről beszámolni. Reményét fejezte ki, hogy találnak majd a válogatás során „fiatal, jó szakembereket”.

A program beindításakor mind a 31 jelölt bemutatkozott néhány mondattal. Volt közöttük szociálpedagógus, műszerész, marketingszakember, teológus, személy- és vagyonőr, történelemtanár; volt, aki korábban bányászként dolgozott, és volt, aki nem roma nevelőszülőknél töltötte gyermekkorát. Legtöbbjüknek már van diplomája, de nem tudott elhelyezkedni. Mindannyian egyetértettek abban, hogy a médiának meghatározó szerepe van a magyarországi kisebbségek tényleges helyzetének bemutatásában.

Az egymásra épülő roma médiagyakornoki és roma médiaprogram célja, hogy elősegítse a romákról alkotott reális társadalomkép kialakítását, és növelje a korszerűen képzett roma médiaszakemberek számát. A médiagyakornoki programban tizenkét munkanélküli roma fiatal kap gyakorlatorientált képzést mentorok és tutorok segítségével a médiapartnerek (MTV, Magyar Rádió, MTI, Független Hírügynökség, British Council) intézményeiben.

A szeptember 7-én háromhetes elméleti képzéssel kezdődő roma médiaprogramban tizenkét ügyet tárnak fel riportban, hosszabb írásokban. A projekt időtartama alatt terveik szerint legalább 150 hírt adnak az írott sajtónak, kiemelt figyelmet szentelve a helyi és a regionális sajtónak.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!