Bűvösvölgy lett
A Bűvösvölgy elnevezésre szavaztak a legtöbben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és partnerei által kezdeményezett közönségszavazáson, amely során arról dönthettek, melyik név illene leginkább Magyarország első médiaértés-oktató központjához.
A hatóság kommunikációs igazgatóságának hétfői közleménye szerint az érdeklődők több mint huszonkétezer szavazatot adtak le a Budapesten, a Hűvösvölgyi út 95. szám alatt kialakítandó oktatóközpont nevére. Eredetileg több mint háromezer névötlet érkezett a hatósághoz, amelyek közül a szakmai zsűri huszonötöt bocsátott szavazásra, hogy a fiatalokat már a kezdeményezés előkészítő szakaszába is bevonja.
„Az NMHH és partnereinek célja egy egyedülálló, a gyerekek és a fiatalok médiaértés-készségeit és médiahasználatát fejlesztő intézmény kialakítása” – közölte a hatóság. A központban a diákok egy közös alkotófolyamat során, a legmodernebb eszközöket használva, játszva ismerkedhetnek meg a média és a hírközlés kulisszatitkaival, ezáltal saját élményeiken keresztül sajátíthatják el egy új médiakultúra alapjait.
Az NMHH által indított programot az ország legjelentősebb hírközlési és médiapiaci szereplői támogatják. Az NMHH, az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), a Microsoft, az Origo Zrt., az RTL Klub, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone célja, hogy felhalmozott tudásuk és tapasztalatuk birtokában közösen tegyenek a fiatalok médiaműveltségének fejlesztéséért. Az összefogáshoz új támogatóként októberben a Nokia is csatlakozott – olvasható a hatóság közleményében.