0:05
Főoldal | Rénhírek

Az okostelefonok átrendezik a mobilgyártók listáját

A látszólag megállíthatatlanul növekvő Apple vállalat már a negyedik legnagyobb mobilgyártó a világon.

IT café, Barna József | 2010. november 4.

Az iPhone 4 sikerének köszönhetően nemcsak az okostelefonok, de általában a mobiltelefonok piacán is előrelépett az Apple. Az IDC harmadik negyedéves jelentése szerint a kaliforniai vállalat a világ negyedik legnagyobb mobilgyártójává nőtt az elmúlt időszakban, és ezzel olyan riválisokat előzött meg, mint amilyen a BlackBerry készülékeket gyártó Research In Motion (RIM) vagy a régi motoros Sony Ericsson.

Az elmúlt negyedévben a mobiltelefonok forgalma éves összehasonlításban 14,6 százalékkal, 340,5 millió darabra nőtt. Az egészséges bővülés részben a komplexebb feladatok végrehajtására is alkalmas okostelefonok népszerűségének köszönhető, a piacon egyetlen branddel jelen lévő Apple-t is ez katapultálta – a statisztika történetében most először – a legnagyobb öt gyártó közé. A rivális RIM, mely most az ötödik helyre szorult vissza, már három negyedéve szerepel a top 5-ben.

„Az, hogy az Apple felbukkant az öt legnagyobb mobilgyártó toplistáján, jól mutatja az okostelefonok növekvő jelentőségét a piacon. Azok a gyártók, amelyek nem rendelkeznek erős okostelefon-kínálattal, nehezen tudják majd megtartani és növelni a részesedésüket” – kommentálta a fejleményeket Kevin Restivo, az IDC-jelentés egyik szerzője.

A gyártók toplistáját változatlanul jelentős előnnyel a Nokia vezeti, de a finn vállalatot a belépő szintű készülékek szegmensében egyre jobban szorongatják a javarészt a feltörekvő piacokon népszerű kínai konkurensek. Az erősődő árversennyel magyarázható, hogy a Nokia-készülékek átlagára az elmúlt negyedévben 136 dollárra csökkent az egy évvel korábbi 190 dolláros szintről.

A harmadik trimeszterben az Apple tudta a legnagyobb mértékben növelni a forgalmát: az amerikai cég 1,7 millióval több készüléket adott el, mint a RIM és 3,7 millióval többet, mint a Sony Ericsson. A nagyobb gyártók közül egyedül az LG nem tudott bővülni, az IDC szerint azért, mert a dél-koreai vállalat egyelőre nem tudta stabilan megvetni a lábát az okostelefonok szegmensében.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!