0:05
Főoldal | Rénhírek

A Google új navigációs szoftvere

Az új szolgáltatás egyrészt ingyenes, másrészt mindig a legfrissebb térképadatokat és információkat tölti le a Google szervereiről.

IT Café | 2009. november 4.

Tegyük fel, hogy sushit akarunk enni vacsorára, de nem tudjuk, merre induljunk, melyik étterem kínál ilyet a városban. A megoldás a Google Maps Navigation új fejlesztésének köszönhetően könnyebb, mint gondolnánk: csak bepötyögjük a sushi szót, és a rendszer azonmód megkeresi a városban fellelhető összes hasonló profilú éttermet, majd az útvonalat is kidobja, és oda is kalauzol minket. Mindezt ingyen.

A Google Maps Navigation abban különbözik a jelenleg piacon lévő társaitól, hogy egyrészt ingyenes, másrészt mindig a legfrissebb térképadatokat és információkat tölti le a vállalat szervereiről, ezért nem kell frissítések megvásárlásával aktualizálni. Működéséhez – mivel az adatokat valós időben tölti le a Google szervereiről – folyamatos internetkapcsolatra van szükség.

Alapszolgáltatásai közé tartozik a hangfelismerésen alapuló hangvezérlés, a valós idejű közlekedési információ, valamint a műholdas és utcai nézet. A Google azt állítja, hogy a szoftver akkor is kitalálja a pontos címet, ha a felhasználó nem ismeri, csupán egy cég- vagy étteremnevet, vagy egy látványosság nevét adja meg. A Google Maps Navigation a konstans internetes kapcsolatnak köszönhetően mindig a legfrissebb adatokkal dolgozik – természetesen a vállalat ugyanúgy lehetőséget ad a felhasználóinak a hibás térképadatok bejelentésére, mint a riválisai.

A vállalat azt is elárulta, hogy dolgozik a szoftver iPhone-ra írt változatának elkészítésén is. Azt pedig, hogy milyen módon fognak pénzt keresni az ingyenes alkalmazással, majd kitalálják, mondta Eric Schmidt Google-vezér a bemutatón, hozzátéve, hogy az „ingyenes ár” nekik is és a fogyasztóknak is tetszik.

Nem csoda, hogy mióta a Google bejelentette új szolgáltatását, a navigációs készülékeket és szoftvereket fejlesztő cégek részvényeinek árfolyama mélyrepülésbe kezdett: jelentős veszteséget könyvelhetett el például a holland TomTom, az amerikai – de az offshore-paradicsom Kajmán-szigeteken bejegyzett – Garmin, és természetesen érintett a magyar Nav N Go Kft. is.

Az, hogy a Google közvetlen versenytársukká válik, önmagában is fenyegető hír a navigációs piacon érdekelt vállalatok számára, de az internetbirodalom által bejelentett termék ráadásul könnyen alááshatja e szegmens tradicionális üzleti modelljét.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...