Azokhoz a "nagyon sok" nyelvvizsgával rendelkező emberekhez lenne kérdésem, akik azt mondják, egy diplomás embernek fontos, hogy nyelvizsgával rendelkezzen. MIért is? -mert mondjuk egy eszperantó vagy lovari nyelvvizsgával megkapott diploma birtokosa nagyon nagyon tudja használni a fantasztikus nyelvtudását?, vagy ugyan azon a szakon az egyik főiskola elfogadja az eszperantó nyelvvizsgát, míg a másik nem? - ja és a diplomájában nincs ám feltüntetve, hogy emberek Ő csak eszperantóból vizsgázott - akkor most miról is beszélünk - majd a munkahely közli az elvárásait!!!!! kell nyelvet beszélnem vagy nem - lehet mellé beszélni de vegyük tudomásul pénzbehajtásról szól ez az egész!!!!! - továbbá ha a 40. életévemet betöltöttem 1 nappal hamarább, mint az államvizsgám napja van diplomám, ha 1 nappal később nincs diplomám - röhej!!!!!.
Úgy láttam itt nagyon sok szuperman van ám - több egyetem elvégzése, több nyelvvizsga megszerzése, munkahely, mind emellett család, gyerek - nekik biztosan a nap 48 órából áll és nem havi 100000 - 120000 Ft bevétele van a családnak!
Főiskolára jártam , egyedül nevelem a gyerekemet, dolgoztam - és most kiraktak a munkahelyemről - mert igaz kitűnővel államvizsgáztam, nincs nyelvvizsga, nincs diploma, nincs munkahely!!! - EZ ÍGY JÓL VAN???? - ilyen sok pénz van a munkanélkülek ellátására, ?????????
Miért jártam főiskolára felnőtt fejjel (34 évesen kezdtem), - mert fel kell nevelnem egy gyereket, ki kell fizetnem a rezsimet, és én is szeretnék életben maradni - , úgy gondoltam talán nagyobb esélyem lesz minderre egy főiskolai diplomával beltöltött munkakörben. ---- SZÉP ÁLOM VOLT!!! --- kár hogy felébredtem!!!!
Sziasztok.
Én tavaly diplomáztam, kereskedelem szakon. Kellett a két nyelvvizsga, egy szakmai közép és egy közép. És teljesítettem is. Úgy gondolom nem lehetetlen, ha valaki nem csak lógatja a lábát.
Nem tudom a többi iskolában hogy működik, de ahova én jártam, ott tartottak kezdő nyelvórákat, haladót, szintentartót és két nyelvvizsga előkészítőt is.
Érdekes módon a nyelvvizsgán sem szivattak meg egyszer sem. Elsőre sikerült mindkétszer.
A nyelvi tapasztalathoz pedig nem szükségszerű, hogy az ember tehetős legyen és saját pénzből utazgasson külföldre. Ott van az Erasmus program, mint lehetőség, illetve nálunk tartottak nemzetközi hetet is, ahol angol vagy német nyelvű vendégtanár tartotta az órákat.
Az új rendszer? Ott nem olyan erős alapfokon a követelmény, mint a régi szerint. Ott a Master képzés felel meg a korábbinak.
És támogatom, hogy aki nem teljesítette a nyelvvizsga követelményt, az ne kapja meg a diplomáját. Ennyi erővel, ha nem lenne meg valamelyik szigorlatom, tantárgyam, megfelelő számú kreditem, netalán államvizsgám, akkor is kapjam meg a diplomát? Mert ezek ugyanolyan követelmények.
Nevetséges. Lassan, ha így haladunk, Amerika intelligencia szintjét érjük el.
Most látom az előttem szólót, tőle főleg elnézést kérek, úgy látom fodítottan is igaz...ahol egy volt ott kettő kell, ahol kettő volt ott egy.
Széééép!
"A szabályozásnak az a célja, hogy a végzett szakemberek nyelvtudással kerüljenek ki a munkaerőpiacra. Ha az is kaphatna diplomát, akinek ez nincs meg, az azt üzenné az embereknek, hogy innentől kezdve nem fontos a nyelvvizsga."
Ez igaz is, de egy másik szempontból nem tudok egyetérteni vele....
Csak hogy mindenki értse:
Turizmus-vendéglátás szakon végeztem, ahol most már szintén 2 nyevvizsgát követlenek, naná, hogy csak 1 van meg eddig nekem.....
A diplomaosztómon -ami 2 hete volt- attól függetlenül, hogy nem kaptam meg 1 nyelvvizsga híján a diplomámat, örülnöm kellett volna, hiszen mondtam magamnak: "megcsináltam!".....azonban,
elsőnek szólítgatták ki azokat, akik még a régi rendszerben tanultak és persze, hogy ők diplomát kaptak 1 szakmai középfokú nyelvvizsgára, hiszen a régi rendszerben még csak 1 nyelv volt a követelmény!!!
Szóval azt hiszem én is jogosan lehetek felháborodva, hogy ugyanazon a szakon végeztünk, ugyanazt "szenvedtem" végig, de nekem mégsem jár a diploma, mert most már több nyelvet kell tudnom??!!!
Nekik akkor miért volt elég csak egyet?!
És igen, ezt a "fantasztikus érzést" tovább tetőzte a kikapott lapomon szereplő szöveg: "szakképzettséget nem igazol"! Tudtam én ezt előtte is, de ekkor tudatosult bennem igazán, hogy ez mennyire igazságtalanság...
Tényleg gondolják végig azok akik kitalálták ezt az új oktatási rendszert, hogy milyen érzés lehet a tanulóknak kevesebbnek érezni magukat, abban a tudatban, hogyha hamarabb kerülhettek volna főiskolára akkor már nagy valószínűséggel diplomások lehetnének. Hiszen szorgalmas voltam, végig jártam nagyon jó eredménnyel, van egy szakmai középfokú nyelvvizsgám.......csak kár, hogy most már kell mégegy.....
Sokan mondják, hogy ez az új alapképzés nem ér fel a régivel, csak akkor ha mesterképzésre is elmész.....hozzátenném, ott már egy középfokú szakmai plusz egy felsőfokú szakmai kell....
És nem utolsó sorban, sokaknak, mint nekem is, nem volt lehetőségük eddig egy adott nyelven kívül másikat tanulni-szerencsések azok, akik olyan középsuliba vagy gimibe jártak, ahol igen-....a főiskolán volt pár nyelvi óránk, de arra kellett bejárnom amit már tanultam (angolt)- amiből már a nyelvvizsgám is megvolt-, mert nem indítottak kezdőt más nyelvből, mondván erre nincs "idő", ennyi idő alatt a kezdő-kezdő szintig sem jutnánk el.
Vagyis kezdjek most nulláról egy nyelvet és tegyek le egy felsőfokút, vagy egy középfokú szakmait, hogy megkapjam a diplomámat??!!!És ki támogat benne???!!Miért nem oldják ezt meg a főiskolán rendes tárgyként, ha követelni meg tudnak??!!!
Mégis hány évet várjak arra, hogy elismerjék, hogy én is főiskolát végeztem, amíg más boldogan rohangálhat a diplomájával csak mert jó évben született???!!!
És elnézést kérek a régi képzésű diákoktól, nem akarok senkit bántani vagy minősíteni,megérdemelték a diplomájukat, ezzel nincs semmi baj de őszintén, szerintem a legtöbben nem lennének most a mi helyünkben....
Támogatnék én is egy új törvényt, ami visszamenőleg az "első tesztes" Ba,BSc-seknek is kedvező vagy akkor vissza a régi képzést.....
Csak ennyit szerettem volna!
Pusz mindenkinek!
Klarissza!
Örülök, hogy ilyen tehetősek voltak a szüleid.
Én, amit elértem, csak saját magam, saját pénzből, család- gyerekek mellett.
Nem értem, ha a bolognai rendszerben elég 1 szakmai középfokú nyelvvizsga, akkor akik még nem abban a rendszerben vizsgáztak, de ugyanazért a diplomáért!, azokra miért nem lehet ezt kiterjeszteni?
Már arra is gondoltam, hogy elmegyek újra államvizsgázni, hogy meglegyen a diplomám, hiszen a mostani rendszerhez szükséges nyelvvizsgával rendelkezem. :)
Sziasztok!Jómagam a Corvinuson végeztem a GTK Pénzügy szakirányán. Nekem még 2 nyelvvizsga kellett. Úgyhogy most a diploma átvétel húzodik. Hogy jónak tartom-e? Azt gondolom, hogy az 1. kötelező nyelvet még megértem. Minden tekintetben fontosnak tartom ebből a szempontból a "push up"-ot. De a 2-at nem tudom megemészteni. A terület,ahol dolgozom ott pedig bőven elég az angol (1.) Örülnék, ha visszamenőleg születne egy rendelet, ami ezen gátat feloldaná.Pénzügy mesterszak ...Idegen nyelvi követelmények: a mesterfokozat megszerzéséhez egy élő idegen nyelvből államilag elismert szakmai középfokú C típusú nyelvvizsga vagy ezzel egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél szükséges. Ha a nyelvvizsga angol nyelvből van, akkor elegendő az általános középfokú államilag elismert vagy azzal egyenértékű C típusú nyelvvizsga is.
A bolognai-ban elhiszem. De nekem az alábbiak kellenek egy kicsit kibővítve amit írsz:
1. A mesterfokozat megszerzéséhez egy élő idegen nyelvből államilag elismert szakmai középfokú C típusú nyelvvizsga +az általános középfokú államilag elismert. Ezt lehet kiváltani egy felsővel. 2. u.a, mint az 1.
REK (másoddipl.) hallgató voltam, lehet hogy ezért van mindez.
Most már nem is érdekel az a nyomorult diploma.
Hát... én azért nem lennék arra büszke, hogy minden erőfeszítés ellenére nincs meg a diplomám...
A másik... ha már tanulunk egy nyelvet... miért nem vagyunk igényesek? Választékosak?
Persze, rövidtávon ok, örül az ember, hogy összeállít egy mondatot. De azért, aki igényes... az nem ragad le ezen a szinten.
A nyelvtanuláshoz sok-sok idő kell, szorgalom, türelem és kitartás.
Meg kell kérdezni egy-két multi cég HR-es kollégáját, mit gondol a jelentkezők nyelvtudásáról? Hát lesújtó az eredmény.
Üdvözlet mindenkinek!
Én egy diplomás vagyok, aki teljesítette a feltételeket.
A nyelvvizsgához szükséges nyelvtudásomat nem az iskolarendszerben szereztem. Óvodás koromtól kezdve tanultam ANGOLUL, az általános iskola mellett folyamatosan jártam magán tanárhoz. Ez ugyan nem volt elég ahhoz, hogy 8. osztályban sikerüljön az alap fokú nyelvvizsgám, mivel a "Rigó utcán" szivatásra mentek, és legkevésbé sem igyekeztek megkönnyíteni egy 14 éves gyerek helyzetét.
Általános iskolában egyébként még OROSZT tanultam (hát túl sok mindenre nem emlékszem, bár néhány szó még megvan), majd közép iskolában - éppen azért, hogy ne kezdjem nulláról azt, amiben már elértem egy szintet - inkább NÉMETRE váltottam. Abból is érettségiztem, méghozzá 2x, mivel 5. éven külkereskedelmi szakmai érettségi is kellett. Ha jól számolom, ez már 3 nyelv.
Mivel középiskolás éveim alatt több ízben jártam külföldön - ez a családoknál lakós, kultúrcsoportos utazás típus -, élőben gyakoroltam az angolt. Hogy úgy mondjam, belerázódtam, szakosabban kifejezve: gyakorlatot szereztem a társalgásban. Na, ez hiányzott nekem annó 14 évesen a nyelvvizsgán. Hogy ki tudjam magyarázni magamat. És ez hiányzik a legtöbb fiatalnak, amiért szintén elhasalnak a nyelvvizsgán. Az élő nyelvtudás.
Úgyhogy adta magát, hogy a diploma mellé ne az addigra jól megfakult német tudásomat akarjam csillogtatni, hanem az angolt.
Fogtam hát magam, és elmentem a TIT-hez egy 5 hetes nyári intenzív nyelvvizsgafelkészítő kurzusra, majd sikerrel letettem azt a nyelvvizsgát, ahol 80% főlött közép-, az alatt alapfokú nyelvvizsgát adnak. Vagyis, ha a közép nem sikerül, az alap még mindig meglehet, és nem dobtam ki a pénzemet. Ugyanígy műxik náluk a felsőfok-középfok is. És harmadév végén pikk-pakk, lett nyelvvizsgám. Középfokú.
ÉS ITT A CIKKNEK EGY MÁSIK RÉSZÉRE SZERETNÉK REAGÁLNI! Mégpedig az ESÉLYEGYENLŐSÉG vagy ESÉLYTÖBBLETRE: Miért ne lehessen plusz pontot adni a felvételinél, ha valakinek már van nyelvvizsgája azokkal szemben, akik nem dolgoztak annyit, mint én. Ha már arra nem jár, hogy már egy diplomáért is megdolgoztam, és a 15 évvel ezelőtti tanulmányi vagy érettségi eredményeimmel kell startolnom...
Továbbá, ha már esélytöbbletről van szó: miért is jár azért valakinek többlet pont a felvételin, mert sajátos nevelési igényű (SNI: DISZLEXIA, DISZKALKULIA, stb., vagy éppen ÁLTALÁNOS TANULÁSI GYENGESÉGGEL KÜZD!!!) ?! Hiszen miért indul valaki előnnyel a matematika képességbeli hiányosságai miatt pl. jogon, mint bárki más???
De ugyanígy nem értem a hátrányos helyzetet sőt, olykor még a halmozottan hátrányos helyzetet (HHH) sem. Úgy gondolom, hogy azért, mert valaki (anyagilag, társadalmilag) hátrányos helyzetből indul, még szorgalommal elérheti ugyanazt a tanulmányi eredményt egy érettségin, amit jobbmódú társai. Sőt! Az esélyegyenlőséget ott kellene megteremteni, hogy egy HH-s vagy HHH-s is tehessen nyelvvizsgát, ha felkészült rá, anyagi okok miatt ne kelljen lemondania róla.
Talán inkább a diákok felfogását kellene megváltoztatni, hogy éljenek az ingyenes iskolai oktatás adta lehetőségekkel, és vegyék komolyan az iskolai nyelvórákat. Vért izzadhat a tanár, ha a diák nem akar maga is használható nyelvtudást, majd nyelvvizsgát szerezni. És ha így állt hozzá, akkor megérdemli, hogy várnia kelljen a diplomájára.
Az 1 vagy két nyelvvizsga kötelezettségre, valamint hogy mely szakokon milyen nyelvből kellene nyelvtudást szerezni témakört nem piszkálom. (Értem ez alatt, hogy kinek milyen nyelvben kellene jártasnak lennie. Pl. a lovárit csak tanár, rendőri és szociális pályákon fogadnám el, ahol arra szükség lehet.)
Valahogy úgy kellett volna a korhatárt meghatározni, hogy azt is figyelembe vették volna,hogy nem mindegy,hogy már általános iskola alsó tagozatától kezdve tanulja valaki a nyelvet,vagy csak középiskolában a rendszerváltás idejétől tanulhatta a nyelvet,ami egyenlő volt a nullával. Aki olyan idős,mint én az tudja miről beszélek. Gimnáziumban már tanulhattunk más nyelvet, az orosz kívül is, viszont akkor elég gyerekcipőben járt a nyelvtanítás a középiskolákban és ennek megfelelő volt a színvonala is.
Alapfokú nyelvvizsgát több évvel később aránylag elég könnyen sikerült megszereztem, de a középfokú nyelvvizsga megszerzéséhez vért izzadok. Gyerek,család,egyetem,és munka mellett eléggé nehéz megszerezni.
A másik amit már leírtak előttam, hogy a nyelvvizsgaközpontok vizsgáztatási rendszere is elég is érdekes. Magam részéről amikor ecl nyelvvizsgán voltam, olyan volt, mint egy lóverseny. Annyira kevés volt némely feladatra az idő, hogy szerintem nagyon sok embernél az volt a sikertelenség oka,hogy nem állt elég idő rendelkezésre és nem a tudás hiánya. Azt is elég érdekesnek tartom, hogy alig hallottam olyan emberről, akinek elsőre sikerült megszerezni a nyelvvizsgát, nem hiszem, hogy ennyire nem tud senki.
Levelezőn végeztem az egyetemet és ugye a levelezősöknek meg egyáltalán nincs nyelvoktatás, viszont a nappalisoknak,akik már sok-sok éve és folyamatosan tanulják a nyelvet, általában van.
A másik amit nem értek, hogy lehet az, hogy van ahol alapfokú és van ahol középfokú nyelvvizsgát kérnek, sőt néhány helyen kettőt is. Akkor most mennyire egységes és mennyire egyenjogú ez a rendszer, ha van aki alacsonyabb nyelvvizsga követelményre is megkaphatja a adiplomáját?
Arra is kíváncsi lennék, hogy akik kitalálták ez a rendszert, azoknak vajon mennyi nyelvvizsgája van? Mert ugye olyat ne várjak el a másiktól, amit magam sem tudok teljesíteni. Az újságokat olvasva, és a híreket nézegetve azt hiszem, a rendszert kitalálók sem jeleskednének idegen nyelv ügyben.
Sziasztok!
Attól, hogy valakinek van nyelvvizsgája, még egyátalán nem biztos, hogy használni is tudja a nyelvet. Sajnos tapasztalatból beszélek. Nekem nincs nyelvvizsgám és mégis jól megértem magam a küldföldi kollégákkal, míg a kolléganőm, akinek meg van a nyelvvizsgája nem mer megszólalni. Ugyanis az, amit követelnek egy nyelvvizsgán nagyon nem felel meg a való életnek. Főleg, hogy nálunk a nyelvtant nagyon erősen kérik és szerencsétlen nem mer megszólalni, mert filózik, hogy kell helyesen összerakni egy mondatot. Addig én megszólalok teljesen helytelenül és mégis értik mit akarok. Sőt örülnek, hogy végre valakivel tolmács nélkül tudnak kommunikálni. Ráadásul hiába tudok én általánosan angolul, ha bekerülök egy céghez úgy is ki kell egészíteni az iparágra jellemző szaknyelvvel. Én is csak pislogtam a nyelvtudásommal, mikor bekerültem az informatikusok közé, pláne, hogy energiaszektorban dolgozom. A cégnél alkalmazott nyelvtanár is (aki egyébként baromi jól beszél angolul) pislogott csak, amikor kérdeztünk tőle egy-egy szakszót, sőt a profi szinkrontolmácsainknak is néha nehézséget okozott az elején, hogy hogyan is fordítsák le, amit mondtunk.
Egy szónak is száz a vége: elvégeztem a főiskolát, nincs meg a diplomám nyelvvizsga hiánya miatt.100 ember dolgozik a kezem alatt és beszélgetek angolul a külföldi kollégákkal. Sikeres vagyok a munkámban, éppen tegnap kaptam köszönőlevelet az igazgatótól. Most már nem is érdekel az a nyomorult diploma. Én a nyelvet azért tanulom most is, hogy beszélni tudjak a külföldi kollégákkal és nem azért, hogy legyen egy papírom róla. Nekem szerencsém van, de sajnos nem mindenki mondhatja ezt el magáról és szenved egy olyan papírért, aminek később esetleg hasznát sem veszi.
Jó estét!
Nem értem az emberek gondolkodását?! Ha valaki elmegy nyelvizsgázni, hova is kell utalni a vizsgadíjakat??? Nem máshova mint a MÁK-hoz (Magyar Államkincstár). Kérdés ez, hogy mért kötelező a diplomához és mért buktatnak olyan sokszor? Az oktatás romokban hever jelen pillanatban, nehogy valaki azt mondja, hogy attól lesz jobb szakember egy egyetemi végzettségű matematika tanár vagy erdészmérnök....stb ha beszél középfokon angolul, esetleg eszperantóul vagy ott a sokak által választott lovári nyelv?!?!? Köze nincs a nyelvnek, csak követelmény, mert hatalmas pénzbevételi lehetőség a jó magyar államnak!
Szerintem kőkeményen meg kell dolgozni nyelvtanulás nélkül is a diplomáért, mert nem a kedvességükről híresek az egyetemi tanárok (legalább is én nagyon sokat tanultam és jó eredményekkel is végeztem), így igazán megérdemelhetnénk a nyelvizsga nélküli diplomákat. Ha a késöbbiekben szükség lesz a nyelvre, úgy is rákényszerül a tanulásra az ember! Én elvagyok nyelv nélkül boldogan, de a diplomámat szeretném!
Amikor felvételizik valaki egy főiskolára/egyetemre, már akkor közlik nemcsak a bemeneti követelményeket, hanem a diploma feltételeit is. Ez már legalább 15 éve így van... amúgy meg minősíthetetlen az ifjú titánok nyelvtudása, szóval inkább arccal a könyv felé, tanulni és nem háborogni...
Pénzügy mesterszakSziasztok!Jómagam a Corvinuson végeztem a GTK Pénzügy szakirányán. Nekem még 2 nyelvvizsga kellett. Úgyhogy most a diploma átvétel húzodik. Hogy jónak tartom-e? Azt gondolom, hogy az 1. kötelező nyelvet még megértem. Minden tekintetben fontosnak tartom ebből a szempontból a "push up"-ot. De a 2-at nem tudom megemészteni. A terület,ahol dolgozom ott pedig bőven elég az angol (1.) Örülnék, ha visszamenőleg születne egy rendelet, ami ezen gátat feloldaná.
.
.
.
Idegen nyelvi követelmények: a mesterfokozat megszerzéséhez egy élő idegen nyelvből államilag elismert szakmai középfokú C típusú nyelvvizsga vagy ezzel egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél szükséges. Ha a nyelvvizsga angol nyelvből van, akkor elegendő az általános középfokú államilag elismert vagy azzal egyenértékű C típusú nyelvvizsga is.
... mindig a szülőkkel van a baj. Ők azok, akik nem képesek felfogni, hogy a csemete a diplomát nem nem kapta meg a csúnya bácsiktól- néniktől, hanem nem volt képes megszerezni. A követelményeknek nem felelt meg. A diploma "társadalmi rangot" jelent, nem kell mindenkinek legyen, csak azoknak, akik teljesíteni képesek a követelmény rendszert. Sok minden mással is lehet "társadalmi rangot" szerezni, ahhoz is teljesítmények kellenek. Bizony, van eleje és vége. Mindenki önmagát minősíti, ellentétben a tévhittel, hogy ezt mások teszik velünk és természetesen igazságtalanul.
- A csupasz veréb kiáll büszkén a fészek szélére. Madár lennék, vagy mifene és huss ... - azaz kopp. A macska meg bekapja. Igaz, hogy veréb volt ő is, de nem madár, veréb, képességek, azaz tollak nélkül.
Más: lehet nekünk véleményünk a veréb repülési képességeiről - hiszen láthattunk repülni gólyát, fecskét, talán még sast is. Mégis: csinálja utána valaki!
Sziasztok!
Jómagam a Corvinuson végeztem a GTK Pénzügy szakirányán. Nekem még 2 nyelvvizsga kellett. Úgyhogy most a diploma átvétel húzodik. Hogy jónak tartom-e? Azt gondolom, hogy az 1. kötelező nyelvet még megértem. Minden tekintetben fontosnak tartom ebből a szempontból a "push up"-ot. De a 2-at nem tudom megemészteni. A terület,ahol dolgozom ott pedig bőven elég az angol (1.) Örülnék, ha visszamenőleg születne egy rendelet, ami ezen gátat feloldaná.
A mai világban az érvényesüléshez a nyelvizsgán kívűl számtalan dologra van még szükség. Pl. jogosítványra. Tegyük kötelezővé a diplomához a jogosítványt!
Persze ez hülyeség. Ugyan úgy, mint a nyelvvizsga (szerintem). Majd a piac eldönti, hogy mire van szükség a szaktudás mellé. Ha én egy magyar cégnél fogok elhelyezkedni a tudásommal és folyamatasoan az országot kell járnom, akkor jogosívány kell hozzá. Ha külföldre kell járnom, akkor nyelvizsga.
Nekem az egyetemen matematikát és programozást tanítottak, nem nyelveket. Elvégeztem, lediplomáztam, mindent megcsináltam. Öt éven keresztűl tömény matek és informatika. Mi köze ennek egy nyelvvizsgához?
Most van egy programozó cégem. Van egy alkalmazottam, aki jól beszél angolul és oroszul. Van egy aki jól beszél románul. Nekem meg nincs diplomám... :)
papuska!!!Ha a diplomához előírt követelmény a nyelvvizsga, akkor enélkül nincs diploma.Ez nem törvénysértés. Követelmény, az követelmény.Lassan már a szaktárgyakat se kelljen tanulni, de diploma az igen...Ez nem megy.Viszont diploma nélkül is lehet élni, sok gyönyörű pálya van, hiányszakma, amit el lehet sajátaítani nyelvvizsga nélkül is.Azt kell akkor választani.Már a felsőbb fokú tanulmány felvételi követelménye legyen egy nyelvvizsga, akkor nincs probléma.Ez azt is eredményezné, hogy aki valóban tovább akar tanulni, az középiskolában tudatosan készül erre, és nyelvviszgát tesz.Sok középiskolában így is van.Voltam érettségi elnök több iskolában, ahol 25 !!! - felső- és középfokú nyelvvizsgával vágtak neki a tanulók a felvételinek.Kemény munka nélkül persze nem megy!! De meg kell szokni, hogy tanulni kell a középiskolában annak, aki majdan diplomát akar. Nem csak bejárni a suliba.
Kedves zildi!
Megértem amit mondasz, de sajnos a mai világban ha valaki családot is akar eltartani, azt diploma nélkül nagyon keservesen éri el. Ugyanis azért vannak hiányszakmák, mert azokat nem becsülik eléggé,sem anyagilag sem erkölcsileg, nincs benne pénz.Régen egy jó szakmunkásnak tekintélye volt és megfizették. Ma lenézik őket és már csak az ügyeskedőknek van pénze. Vannak munkák ,amit diplomával és anélkül is végeznek emberek, meg lehet nézni a különbséget fizetésben.Ezért akar mindenki diplomás lenni.
Üdvözlök mindenkit!
Én a főiskolát és az egyetemet is saját pénzből, munka és család mellett végeztem el, levelezőn. A főiskola mellett a szakközépiskola által tanított nyelvtudásra alapozva saját pénzen megcsináltam egy középfokú nyelvvizsgát, ami oda elég volt. Mivel levelezőn egyáltalán nincs nyelvoktatás, még a középfokúra ráépíteni egy szakmai részt is meglehetősen nagy erőfeszítés volt. Csakhogy ez az intézménynek nem elég. Egy szakmai közép C mellé még kérnek egy másik nyelvet ugyanilyen szinten (ami szolidaritásból akár kiváltható egy felsőfokúval).
Egyébiránt azok a hallgatók, akik már a bolognai rendszerben, rá pár hónapra (tehát májusban) államvizsgáztak ugyanezen a szakirányon, ugyanezen diplomáért, azoknak elég egy! szakmai középfokú nyelvvizsga. Ilyen esetben visszamenőleg miért
Elhiszem, hogy tanulni kell, akár egy életen át, de ne hasonlítsák össze a nappalin tanuló diákokat, akiknek más dolguk nincs a tanuláson kívül, és azokat az embereket, akik munka, esetleg gyerekek mellett tanulnak.
Köszönöm
papuska!!!
Ha a diplomához előírt követelmény a nyelvvizsga, akkor enélkül nincs diploma.Ez nem törvénysértés. Követelmény, az követelmény.
Lassan már a szaktárgyakat se kelljen tanulni, de diploma az igen...
Ez nem megy.
Viszont diploma nélkül is lehet élni, sok gyönyörű pálya van, hiányszakma, amit el lehet sajátaítani nyelvvizsga nélkül is.
Azt kell akkor választani.
Már a felsőbb fokú tanulmány felvételi követelménye legyen egy nyelvvizsga, akkor nincs probléma.
Ez azt is eredményezné, hogy aki valóban tovább akar tanulni, az középiskolában tudatosan készül erre, és nyelvviszgát tesz.
Sok középiskolában így is van.
Voltam érettségi elnök több iskolában, ahol 25 !!! - felső- és középfokú nyelvvizsgával vágtak neki a tanulók a felvételinek.
Kemény munka nélkül persze nem megy!! De meg kell szokni, hogy tanulni kell a középiskolában annak, aki majdan diplomát akar. Nem csak bejárni a suliba.
Egy diplomás embernek a XXI. században legalább egy nyelvvizsgával, lehetőleg emelt szintűvel, kell rendelkeznie.
Ebben nem lehet engedmény.
A múlt liberális szemlélete tönkre tette nem csak az oktatás, de ezen belül különösen is az idegen nyelv oktatásának színvonalát.
Kisiskolás kortól kell éves szinten meghatározni a minimum tudásszintet, és év végén erről számot kelljen adni írásos formában.
Ma az ú.n. "játékos tanulási módszer" bűvészmutatványával gyakorlatilag arról szoktatják le a tanulót, hogy a konkrét tudás fontos, és azt bizony fáradságos munkával lehet csak elérni. A baj, hogy a tanárok közül is a fiatalabbak már így nőttek fel, és bizony népszerűbb a tanulók közt, aki nem követel komoly munkát, csak játszogat órán. Persze a gyakorláshoz ez jó, de nem helyettesítheti a ténytudást.
CSAK A KÖTELEZŐ ÉV VÉGI SZÁMONKÉRÉS MEGFELELŐ SZÍNVONALA EMELHETI RÉGI RANGJÁRA A TANULÁST, AZ EREDMÉNYEKET.
Aki az 50 %-ot nem éri el, annak pótvizsgát kelljen tennie.
Ha ez beépül a tantervbe, és be is tartják a tanárok?!, nem lökdösik tovább semmi tudással a tanulókat,és persze a buktatásért nem kapnak letolást, akkor visszatérhet a régi minőségű tudásszint az oktatásba.
Ez pedig kívánatos lenne!
Komoly munka komoly eredményt hoz. Ma is van rá példa.
Sok múlik az intézmény vezetésén, mit követel meg, és mit néz el - esetleg..
/Ma a keményen követelő tanárt lehetőleg leszorítják a pályáról, kellemetlen a jelenléte, a tanulók ugyanis, középiskolában legalábbis 1-2 év utálat után megbecsülik a munkáját, és rájönnek, hogy "értük" szigorú "nem ellenük".A rangsorban aztán az első helyre állítják érettségi előtt, ami döbbenetet vált ki a kollégákból.
De 1-2 év szenvedés a liberális környezetben, mire idáig eljut egy tanár./
Az én első mondatom az osztályomnak az volt, hogy "Követelek tőled, mert tisztellek". Lassan megértette minden tanuló. hogy igazam van.
Tehát egy tanár az eredményességet illetően szinte MINDEN. Csak legyen igazi hivatástudata, és sugározzon, delejezzen az órán. Lelkesedjen.
Na, itt van ma a legnagyobb hiba. NEM PÉNZ KÉRDÉS, állítom.
Vagy ilyen vagyok, vagy nem.
Szóval következetes követelés, eredménymérés, szankció. /jutalom,büntetés/
Versenyek.
Istenem, de szép pálya, de szívesen csinálnám még ma is...
/40 éves tanári múltam mondatja velem/
Megítlkésem szerint a magyar népesség jelentős része, hozzávetőlegesen 25-30%-a különleges erőfeszítés nélkül képtelen idegen nyelvet elsajátítani. Ők néha anyanyelvükön is keresik a szavakat, egyébként jó, illetve akár kiemelkedő intellektuális képességekkel is rendelkeznek. Ez a diszlexia egy speciális formája, amit erősen elősegít a magyar nyelv sajátos jellege.
Szerintem ilyen tömegű fiatal nem büntethető azért, mert az anyanyelvén (amit megfelelően elsajátított) kívül nem beszél más idegen nyelvet megfelelő szinten. A mai technika (gépi szótárak, automatikus fordítás) csökkenti ezt a hátrányt.
Diszkriminációnak is érzem a dolgot, hiszen a fejlett világ jelentős részén élő, angol,vagy német nyelvtudású fiataloktól ezt senki sem várja el!
Én határozottan egyetértek azokkal, akik alkotmánysértést kiabálnak, amellett, hogy személyemben nem vagyok érintett (csak mint gyógypedagógus szakember) és maximálisan egyetértek azzal, hogy a fiatalokat a nyelvtanulásra kell ösztönözni. Ez az ösztönzés nem járhat jogfosztással!
Számosan kényszerülnek csalásra. Félő, hogy ez nagyobb erkölcsi kárral jár, mint a nyelvtudás hiánya. Megítélésem szerint a diplomát megkapók fele nem bír használható nyelvtudással, mégis megszerezték a papírt!
Üdvözlök mindenkit!
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy sok esetben azt lehet tapasztalni, hogy a vizsgáztatóknak nem érdekük sikeres nyelvvizsgához juttatni a diákokat. Elég csak a tanfolyam- és vizsgadíjakat megvizsgálni. Tapasztalatból tudom, hogy számtalan esetben kilóg a lóláb, ugyanis nem adnak arra lehetőséget, hogy megbizonyosodjon a vizsgázó mit is hibázott.Volt ahol ceruzával íratták az írásbelit , legtöbbször arra is csak körülményes úton van lehetőség, hogy megnézhesse az eredményt, de azt is csak ő és nem lehet független hozzáértővel megvizsgáltatni.Fellebbezés esetén ugyanaz az iskola másik vizsgáztatója nézi át , ha átnézi.Nem látom a vizsgáztatás tisztaságát.A lányom szóbeliből 96%-ot ért el, írásbeliből mindig az-az egy-két pont hiányzik, amiért újra fizethetem a következő vizsgadíjat. Kb.a 200.ezresnél tartunk már a tanfolyamdíjakkal együtt.Már nem hiszem el, hogy ez tudáshiány.Ez egy jó üzlet, hiszen úgyis addig próbálkozik, amíg nem sikerül, különben nem kap diplomát.Úgy, hogy szerintem a fő baj azzal van, hogy iskola keretein belül nem elég színvonalas az oktatás, külön tanfolyam kell, másrészt meggyőződésem, hogy nem korrekt a vizsgáztatás.Vitassa meg velünk itt a Nyelv és Tudomány Diplomások diploma nélkül: alkotmánysértő a nyelvvizsga-követelmény? című cikkét!