Új szereplő az angolnyelv-piacon
A két legismertebb teszt, a TOEFL és az IELTS mellé a Pearson brit kiadó is beszállt az angolnyelvvizsga-bizniszbe.
Az „angol mint idegennyelv”-teszteket világszerte milliók használják üzleti iskolák és állások felvételijéhez. A vizsgák díja 30-40 ezer forint között mozog, ez évente százmillió dolláros nagyságrendű forgalmat eredményez. A két legismertebb ilyen vizsgát, azaz a TOEFL-t (Test of English as a Foreign Language, angolul egyszerűen csak „toe-full”-nak ejtik), és a brit-ausztrál IELTS-t (International English Language Testing System) két non-profit szervezet felügyeli.
A piacra azonban most új, üzleti szereplő lépett be, a Pearson brit kiadóvállalat – adta hírül a New York Times.
A számadatokból „látható, hogy miért olyan fontos ezt a tevékenység a non-profit cégeknek, és miért olyan vonzó nekünk – mondta Mark Anderson a Pearson Language Tests elnöke. – Elég kemény a verseny, szeretnénk még inkább azzá tenni.”
A vállalat célja, hogy 770 vagy még több oktatási program elfogadja a Pearson tesztet. Az IELTS-t jelenleg közel 6000 szervezet fogadja el.
Az elnök hozzátette: az eredményeket számítógépekkel értékelnék ki, hogy ezzel is csökkentsék a vizsgák utáni várakozást.