Tiltakozunk a reklámadó bevezetése ellen!
A Nyelv és Tudomány – nyest.hu szerkesztősége is csatlakozik ahhoz a bojkotthoz, amelyet a Magyar Reklámszövetség június 3-án, kedden kezdeményezett a tervezett reklámadó bevezetése ellen. Az L. Simon László által benyújtott törvénytervezetben felvázolt reklámadó olyan terheket ró a médiavállalatokra, amit az amúgy is nehéz helyzetben lévő cégek csak munkahelyek megszüntetésével, a magyar nyelvű minőségi tartalom termelésének visszafogásával tudnak majd kitermelni.
A reklámadó elleni példátlanul széles tiltakozáshoz e cikk megjelenéséig – a nyest.hu mellett – a következő sajtótermékek csatlakoztak:
- a TV-csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a HírTV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3, a Viasat6, a Life Network és az Ozone Network,
- a rádiók közül a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió, a Music FM és a Klubrádió,
- a nyomtatott sajtótermékek közül a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7,
- az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu, a 444.hu, a blog.hu, az eszakhirnok.com, fidelio.hu, liveinfo.hu, a hir7.com, a netfolio.hu, a port.hu, a propeller.hu, a szinhaz.hu, a vasutasvizio.com, a vipcast.hu, 10kerkult.hu és a 168ora.hu..
Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu.
Támogatásukat fejezték ki a kezdeményezéssel kapcsolatosan a kommunikációs iparág alábbi szakmai szervezetei: a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyarországi Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, Professzionális Piackutatók Társasága, és teljes ügynökségi tagságával a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége.
A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat.
További részletek a Magyar Reklámszövetség oldalán találhatók.