0:05
Főoldal | Rénhírek
Nyomulnak a call centerek

Szakképesítés és nyelvtudás nélkül a legnehezebb munkát találni

A munkakeresők mintegy negyven százaléka szakképesítés és nyelvtudás hiányában csak nagyon nehezen talál munkát – derül ki a Work Force Személyzeti Tanácsadó Kft. elemzéséből, amelyet csütörtökön közölt az MTI-vel.

MTI | 2011. április 23.

A személyzeti tanácsadó cég felmérése szerint az idei első negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva kevesebben kerestek munkát, legkevésbé a vidéki munkahelyek voltak kapósak.

Az első negyedévben többségében asszisztensi, adatrögzítői, ügyfélszolgálati pozíciók iránt volt érdeklődés, a szakképesítést nem igénylő pozíciók közül a legkeresettebb a telefonos ügyfélszolgálatos munkakör volt. A felsőfokú végzettségűek közül gépész-, vegyész-, környezet-, villamosmérnököket és IT szakembereket kerestek a vállalatok.

A legkevesebb eséllyel a szakképesítéssel nem rendelkezők, az idegen nyelvet nem beszélők, továbbá a rendezvényszervezéshez, médiához, nemzetközi kapcsolatokhoz vagy turizmushoz, idegenforgalomhoz kapcsolódó végzettségűek találnak munkát.

Az elemzés kiemeli, hogy továbbra is magas a call centerek betöltendő pozícióinak száma. Ezek az utóbbi évtizedben ugrásszerű növekedésnek indult a munkahelyek jelenleg mintegy 150 ezer embernek adnak munkát, és Magyarország még hosszú ideig ideális terep marad a call centerek számára. A call centerek jellemzően idegen nyelvet jól beszélő pályakezdők számára nyújtanak ideális munkalehetőséget, azonban ma már az angol nyelv mellett egy másik idegen nyelv ismerete is elvárás.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!