Oktatási kerekasztalt kezdeményez a HAT
Oktatási kerekasztal létrehozását kezdeményezi a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) elnevezésű egyesület 16 oktatással foglalkozó szervezettel közösen; a szerveződés célja egy közoktatásról szóló hosszú távú koncepció elkészítése – jelentették be a szervezők pénteki budapesti sajtótájékoztatójukon.
Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke, az oktatási szakemberekből és érdekvédőkből létrejött HAT egyik alapítója elmondta: szervezeti hovatartozástól függetlenül hívják együttműködésre azokat a szakembereket, oktatáskutatókat, pedagógiai szakértőket, tanárokat, szülőket, intézményfenntartókat és oktatáspolitikusokat, akik szeretnének részt venni a magyar közoktatás modernizációjában.
Az Agora oktatási kerekasztal névvel létrehozandó szerveződés munkájához csatlakozni kívánók március 23-ig regisztrálhatnak a felhívást közzétevő szervezetek honlapján, a kerekasztal alakuló ülését március 31-én tartják.
Fábry Béla HAT-alapító, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke a kerekasztal létrehozását azzal indokolta, hogy álláspontjuk szerint hiányzik a stratégiai gondolkodás az oktatási kormányzat munkájából, és az oktatás fejlesztéséhez nincs meg a megfelelő társadalmi párbeszéd. Hozzátette, hogy az egyeztetés fő témája a közoktatás lesz, de az eszmecserét kiterjeszthetik a szak- és a felnőttképzésre, valamint a felsőoktatásra is.
A felhíváshoz csatlakozó Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Galló Istvánné a kerekasztal egyik lehetséges célkitűzésének nevezte egy olyan közoktatási koncepció létrehozását, amelyből a 2014-es választásokra készülő pártok is meríthetnek. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke, Mendrey László szerint a tömörülés feladata lehetne alternatívát nyújtani a jelenlegi oktatási elképzelésekhez.
A HAT tagjai és tagszervezeteinek képviselői január végi budapesti tanácskozásukon döntöttek úgy, hogy oktatási kerekasztal megalapítását szorgalmazzák.