Népszerűsödik a Google Chrome
A magyar böngészőpiacon nem sok a mozgás: egyedül a Google szoftverének népszerűsége nő, mégpedig az Internet Explorer kárára.
Változatlanul stabilan gyarapítja részesedését a magyarországi internetezők számítógépein a 2008 szeptemberében – akkor még csak nyilvános bétaként – megjelent Google Chrome. A böngészők versenyébe viszonylag későn benevező program már tavaly nyáron megelőzte az Operát, és attól ugyan még messze van, hogy megszorongassa a két nagy riválist, a Firefoxot és az Internet Explorert, mostanra tízszázalékos részesedést szerzett.
A Gemius SA internetes piackutató legfrissebb statisztikája szerint a múlt héten a Chrome a hazai internetezők számítógépeinek 9,98 százalékán volt megtalálható. A program elterjedtsége ha nem is kifejezetten gyorsan, de stabilan nő: az idén eddig 5,22 százalékponttal emelkedett. A hazai böngészőpiacon egyébként mintegy fél éve csupán ez a dinamika tapasztalható (a Chrome részesedésének növekedése és az Internet Explorer ezzel egyenesen arányos térvesztése), az erőviszonyok amúgy bebetonozódtak. A piacvezető Firefox őrzi valamivel 50 százalék feletti befolyását, míg az alsóházban az Opera 3,5, a Safari pedig 0,5 százalék közeléből képtelen elmozdulni.
Az augusztus 1-jén zárult héten az egyes böngészőcsaládok megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Mozilla Firefox (54,07%), Internet Explorer (31,56%), Google Chrome (9,98%), Opera (3,45%), Apple Safari (0,55%).
A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt ma „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. Az augusztus 1-jén véget ért héten több mint 1,08 milliárd lapletöltés volt az alapja a mérésnek.