Nemet váltó hirdetések
A szingapúri Tudományos, Műszaki és Kutatási Ügynökség (az A*Star) arc- és nemfelismerő rendszere, amelyet a szingapúri CommunicAsia 2009 expón mutatnak be, a várakozások szerint jelentősen átalakítja majd a hirdetések világát – írta a CNET.
A találmány alapja az arcfelismerő berendezés, amelyet egy kamera jelent: a felhasználónak egyenesen bele kell néznie. Ezután a rendszer letapogatja az arcot, megállapítja a felhasználó nemét, majd – és itt jön az újdonság – egy algoritmus segítségével a nemének megfelelő hirdetéseket jelenít meg a képernyőn. A rendszer a képernyő előtt eltöltött időt is méri és rögzíti.
Az A*Star emellett egy életkor-felismerő rendszeren is dolgozik, noha hátrányban van, mivel a Sony már kijött egy hasonló technológiával.
Az alkalmazás jelenleg béta-verzióban érhető el; az ügynökség az év végére ígéri a teljes változatot.