Mivel foglalkoznak az amerikaiak a neten?
A Nielsen felmérése nem szolgál meglepetéssel: a Facebookon és általában a közösségi szájtokon megy el a legtöbb idő.
Az amerikai internetezők az online töltött idejük legnagyobb részében, 22,7%-ában közösségi oldalakat és blogokat látogatnak – derül ki a Nielsen június havi statisztikájából. Noha már egy évvel ezelőtt is e szájtok böngészése volt a legnépszerűbb online tevékenység, azóta csak tovább nőtt (méghozzá 43%-kal) az erre fordított idő.
Ezzel párhuzamosan csökkent az olyan „klasszikus” internetes elfoglaltságok részesedése, mint amilyen az e-mailezés, a nagy portálok olvasgatása vagy a chatelés. Az elektronikus levelezés azonban még ma is a harmadik legnépszerűbb időtöltés az amerikai internetezők körében, igaz, tavaly még második volt, de erről a posztról azóta kitúrta az online játék, amely szintén egyre nagyobb szeletet hasít ki magának.
„Annak ellenére, hogy gyakorlatilag korlátlanok a lehetőségek az interneten, az amerikaik online töltött idejük 40 százalékában mindössze három dolgot csinálnak: közösségi szájtokon lógnak, játszanak és leveleznek. A többi terület az online torta egyre kisebb szeletéért áll harcban egymással” – kommentálta az eredményeket Dave Martin, a Nielsen elemzője. A cég egyébként összesen 84 kategóriát vizsgált, melyek közül a tíz legnépszerűbből áll össze az internetes tevékenységek közel kétharmada.
Egy másik viszonylag gyorsan teret nyerő online műfaj a videonézés, ennek részesedése az interneten eltöltött időből 12 százalékkal nőtt. Júniusban az amerikai netezők összesen több mint 10 milliárd felvételt tekintettek meg online, és átlagban 3 óra 15 percet töltöttek ezzel a tevékenységgel.
A jelentés külön vizsgálta a mobiltelefonos hozzáféréseket: ezek esetében más kép rajzolódik ki. Bár a közösségi szájtok e platformon is népszerűek, csupán a harmadik helyen áll ezek látogatása. A mobiltulajdonosok a legtöbb időt (41,6%) levelezéssel töltik, ha a készüléken interneteznek, ezt követi a portálok böngészése (11,6%).