0:05
Főoldal | Rénhírek

Mélyíteni kell a tanárok hivatástudatát

A tanári szakma professzionalizálására, a hivatástudat elmélyítésére van szükség az oktatási államtitkárság szerint.

MTI | 2012. október 2.

A tanárképzés visszaáll az egyciklusú, osztatlan kétszakos rendszerre, és megduplázódik a gyakorlati képzési idő jövő szeptembertől – tájékoztatta az oktatási államtitkárság hétfőn az MTI-t.

A kormány közelmúltban hozott döntése alapján fontos újdonság, hogy a gyakorlati képzési idő az eddigi fél évről egy évre nő. A képzés első három évében a szakterületi követelmény azonos, a harmadik év végén az általános iskolai (4+1) és a középiskolai (5+1) tanárképzés szétválik. A rendelkezés 2013. szeptember 1-jével lép hatályba írták.

Az államtitkárság kiemelte: a változás alapvető célja a tanári szakma professzionalizálása, a hivatástudat elmélyítése. A képzés minőségének javítását szolgálja a szaktudományos és a pedagógiai-pszichológiai felkészültség egységének megteremtése, a gyakorlati képzési idő növelése tette hozzá.

Kitértek arra, hogy a pedagógusképzés Magyarországon a magyar felsőoktatás egyik legnagyobb képzési ága. A tanárképzés átalakításának a szakma által régóta várt lépése az osztatlan, kétszakos képzés helyreállítása. A közismereti tanárszakokon kizárólag osztatlan képzésben lehet tanulni a jövőben, míg a szakmai, művészeti tanárképzésben az osztott és az osztatlan képzés is választható lesz.

Az előzményeket felidézve utaltak arra, hogy a tanárképzésben 2005-ben az egységes, osztott képzési rendszer bevezetésekor az átalakítást két elv vezette: a tanári szakma és képzés presztízsének növelése, továbbá annak az egymásra épülő képzési ciklusok rendszerébe illesztése. A bevezetés óta eltelt hét esztendőben bebizonyosodott, hogy a rendszer semmilyen téren nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket áll a közleményben.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!