Melléfogás a Google első telefonja?
Keveset tud ahhoz képest, hogy mennyire drága – kritizálják a sokan a Google nemrég piacra dobott, első saját fejlesztésű mobiltelefonját.
A Google első saját fejlesztésű mobiltelefonja iránti rendkívüli érdeklődés a megjelenés után némi csalódottsággal vegyült, ugyanis a kevés újdonságot tartalmazó készülék árát szakértők túl magasnak tartják.
A Nexus One okostelefonnal mintegy 20 körülire nőtt azoknak a készülékeknek a száma, amelyek a Google saját fejlesztésű Android operációs rendszerét tartalmazzák. A szoftver tehát nem nevezhető újdonságnak, a hardver paraméterei pedig a már több mint 30 millió példányban eladott iPhone-éhoz hasonlítanak.
Az 1 gigahertzes Snapdragon processzorral készülő, 11,5 milliméter vastag okostelefon kijelzőjének átmérője 9,4 centiméter, súlya mindössze 130 gramm. Az első Android-alapú telefonhoz hasonlóan az új készüléket is a tajvani HTC fejlesztette.
A versenytárakhoz képest kisebb és könnyebb Nexus One egyik legfontosabb előnye, hogy nagyobb mozgásteret ad a felhasználónak a kezelőfelület testre szabásánál. Ugyanakkor az Apple 599 dolláros (112 ezer forintos) telefonjához képest a Nexus One-ra lényegesen kevesebb alkalmazás tölthető le, és a készülék előfizetés nélküli 529 dolláros (99 ezer forintos) árát is magasnak találják még ahhoz, hogy a piac meghatározó szereplője legyen.
A Google hirdetéseken alapuló üzleti modelljének célja, hogy a számítógépről egyre inkább a mobiltelefonokra terelődő internetezéssel se csökkenjen a keresőmotorjáról híressé vált vállalat bevétele.
Az elképzelés pedig követendő példának bizonyult, ugyanis a Nexus One keddi bemutatójával egy időben jelentette be az Apple a Quattro Wireless mobiltelefonos hirdetési vállalkozás felvásárlását.
A rivális AdMob mobilhirdetési vállalatot viszont 570 millió dollárért a Google vásárolja fel, ezzel biztosítva helyét a vezeték nélküli szolgáltatások hirdetési piacán, miközben több mint 20 milliárd dolláros bevételének nagy részét a keresőmotorjához kapcsolt reklámok adják.
A Nexus One népszerűségét a piac dönti majd el. Az Apple sokat vitatott stratégiájával ellentétben – amely szerint az iPhone-okat országonként általában csak egy szolgáltatóhoz kötve kínálják – a Google telefonjainál nem lesz hasonló korlátozás.