Ikrek lettek, pedig nem rokonok
Egy törökországi oktatási találkozón született ötlet nyomán kutatják majd a két nép közös múltját, a kulturális és nyelvi hasonlóságokat.
Projektpartnereket kereshetett négy magyar pedagógus azon az eTwinning találkozón, melyet szeptember 16. és 18. között rendeztek meg Törökországban. A résztvevő tanárok megismerkedhettek az eTwinninggel, a programban rejlő lehetőségekkel, a projekt során használt webes felületekkel, de értékes kapcsolatokra is szert tehettek. Egy, a találkozón megszületett ötlet nyomán török-magyar együttműködés révén kutatják majd a két nép közös múltját, a kulturális és nyelvi hasonlóságokat.
Az esemény megnyitóján a török oktatási miniszter elmondta: változásokon megy keresztül a helyi oktatási rendszer, melynek eredményeként egy-két éven belül aktív tábla és laptop segíti majd az iskolákban folyó tanulást. A tervek szerint az eTwinninget és a hozzá hasonló oktatási programokat is beépítik a közoktatásba.
A törökországi találkozón a kulturális programok mellett előadásokat hallgathattak és workshopokon vehettek részt a kiutazó pedagógusok. Az eseményen lehetőség nyílt arra, hogy megismerkedjenek az eTwinning programmal és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlődési lehetőségekkel, amelyek mellett a webes felületeket is kipróbálhatták az érdeklődők, sőt, tanácsokat is kaphattak arra vonatkozóan, hogy építhető be az eTwinning az iskolai életbe. A közös történelmi múltnak a két nemzet nyelvében, illetve kultúrájában felfedezhető „lenyomatait” kutatja majd az egyik magyar-török kezdeményezésű projekt, mely a szeptemberi találkozó nyomán indult útjára. Számos további projekt kezdődött el az eseményen, ötleteik révén többen már a török helyszínen felvették egymással a kapcsolatot az eTwinning weboldalán keresztül.