Kenya: katasztrofális angoltanár-helyzet
Kenyában az általános iskolai tanárjelöltek 40 százaléka nem rendelkezik az oktatáshoz szükséges angoltudással – derült ki egy friss felmérésből.
A kenyai oktatási minisztérium által végzett felmérés szerint a tanárjelöltek 35,7 százaléka mindössze a megengedhető minimális képességszinten képes angolul beszélni, írni és olvasni. A hallgatók nagy része nem tudná letenni azokat a vizsgákat, amelyeket leendő diákjaikkal kell majd elvégeztetnie – írta a Daily Nation.
A vizsgálatot három, véletlenszerűen kiválasztott főiskolán végezték (Kenyában összesen 18 ilyen intézmény van). A 16 ezer beiratkozott hallgatóból mindhárom intézmény első évfolyamáról választottak ki 20–20 nőt, illetve férfit, akikkel a legalapvetőbb teszteket íratták meg. A legsúlyosabb hiányosság a hallás utáni szövegértés és az írás terén mutatkozott.
A kapott eredmények sokkolták az illetékeseket. Agnes Gathumbi professzor, a Kenyai Egyetem Oktatás-módszertani és Kommunikációs Tanszékének vezetője szerint „a képzés nagy része elméleti jellegű, és csak igen kis része fektet hangsúlyt a gyakorlatra. Így sokan megbuktak angolból a kenyai középiskolákban tanítani akarók minősítő vizsgáján”.
A tervezett megoldásról egyelőre nem érkezett beszámoló.