Hatszáznál is több pályázat érkezett a Határtalanul! programra
Hatszáznál is több pályázat érkezett be a Bethlen Gábor Alapkezelőhöz a Határtalanul! iskolai kirándulási program 2011-es felhívásaira.
A pályázatok előzetes összesítése szerint a legkedveltebb célterület továbbra is Erdély: az iskolák 64 százaléka választaná ezt az úticélt tanulmányi kirándulásához – közölte Csete Örs, a programot koordináló Apáczai Közalapítvány igazgatója csütörtökön az MTI-vel.
A program áprilisban meghirdetett két felhívása keretében a pályázó iskolák 23.737 diák utazásához igényeltek támogatást, közülük 17.925-en a jövő tanévben hetedikesként utaznának, 5.812-en pedig magyarországi és külhoni szakképzőiskolák diákjai.
A programra az idei költségvetésben 500 millió forintot különítettek el, ez körülbelül 11 ezer diák és 1100 kísérő tanár utazási és szállásköltségeit fedezheti. Jelenleg a pályázatok formai ellenőrzése zajlik, a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. várhatóan augusztus végén értesíti az iskolákat a pályázat eredményéről.
Csete Örs tájékoztatása szerint a Határtalanul! program 2010-es tapasztalatai alapján került be az idei felhívásba, hogy a szakiskolák közötti együttműködések keretében a külhoni magyar iskolások is viszonozhatják a magyarországiak látogatását.
„A kézfogáshoz két félre van szükség. A határ inneni és túlsó oldalán működő, hasonló profilú magyar tanintézmények közti kapcsolatépítés a diákok kölcsönös látogatásai, szakmai együttműködései esetén válik igazán sikeressé” – fogalmazott az igazgató, hozzátéve: fő törekvésük, hogy az utazások, az ott szerzett tapasztalatok beépüljenek az oktatásba. Ennek számos sikeres példája van: sok iskola társadalmi haszonnal is bíró utazást szervez, így tantermet újít fel, iskolaudvart takarít, másoknál a magyarországi és külhoni diákok együtt szerelnek, faragnak, alkotnak, tanulnak. A közös munka teremt közösséget, eredményez határtalan barátságokat – emelte ki az igazgató.
"A pályázatok előzetes összesítése szerint a legkedveltebb célterület továbbra is Erdély:"
Ez nagy hiba. És ez is a hibás oktatás rovására írható.