Facebook-Yahoo!: nincs szövetség
A piaci pletykák szerint a közösségi portál nászra készül a levitézlett keresőcéggel. A piaci pletykák pletykák maradnak – úgy tűnik, a Facebook házon belül kívánja megoldani a feladatot.
A The Sunday Telegraph brit lap a hét elején szenzációszámba menő hírt közölt, miszerint nagy dobásra készül a Facebook és a Yahoo!: a hírek szerint titkos egyeztetések zajlanak a közösségi portál és a Google árnyékában kissé (nagyon) megkopott népszerűségű keresőcég között.
A tervezett együttműködés során a Facebook sokat javíthatna webes keresőképességén – ennek köszönhetően a portál még inkább központi szerepet tölthetne be egymilliárd felhasználójának életében, nem beszélve arról, hogy a közösségi portál keresési képességein – elég, ha csak a különböző posztok visszakereshetőségére gondolunk – bizony lenne még mit csiszolni.
A Yahoo! hosszú éveken át piacvezető keresőszolgáltatás volt, azonban a Google rohamos növekedésének köszönhetően meglehetősen marginális szerepet tölt ma be a keresőpiacon. Egyértelmű, hogy egy Facebook-együttműködés komoly lehetőség lenne a cég számára.
A szövetség komoly veszélyt jelenthet a Google számára, és alaposan átalakíthatná az internetes keresési piacot. A Yahoo! számára ugyanakkor nem lenne egyszerű egy új kalandba belevágni: 2009-ben írt alá egy olyan szerződést a Microsofttal, amely szerint a Yahoo!-keresési találatokat egy az egyben a Bing produkálja, míg a Yahoo kimondottan csak keresőhirdetésekre koncentrál. Ennek is köszönhető, hogy a keresőcég meglehetősen kevés nagy formátumú programozót és fejlesztőt tudott megtartani, így szakértők szerint egyértelmű, hogy egyedül nem is rúghatna labdába.
Úgy tűnik azonban, a Yahoo!-nak várnia kell még a megmentőre: a Facebook közleményt adott ki, amiben – kerek perec – tagadják, hogy a közösségi portál bármiről is tárgyalna a keresőcéggel.
„Az emberek jobb keresési megoldásokat várnak a Facebooktól” – fogalmaz a közlemény. „Olyan újításokon dolgozunk, amelyek jobban megfelelnek majd ezeknek az elvárásoknak, azonban nem tárgyalunk új keresési partnerségről.”
A kereséssel kapcsolatban egyébként a Facebook-alapító Mark Zuckerberg nemrég úgy nyilatkozott, hogy a közösségi portálnak van keresnivalója a területen. A cégalapító szerint olyan területeken kellene fejlődniük, amelyeket a Google és a Bing egyelőre elhanyagol.