Egyre több a brit középkorú a Twitteren
A közösségi portálok, mint például a Facebook, egyre népszerűbbek a 35 és 54 év közötti britek körében az Ofcom brit médiafelügyelet jelentése szerint.
A kommunikációs iparról közzétett 2009. évi jelentésében az Ofcom megjegyzi, hogy a közösségi hálózatok szó szerint „érettebbek lettek”, közöttük a Facebook és a MySpace is, amelyeknél 7 százalékponttal 35 százalékra nőtt a 35 és 54 év közötti felhasználók aránya, míg csupán 6 százalékponttal – 46 százalékra – emelkedett a 25 és 34 év közöttieké. A 15 és 24 év közötti felhasználók aránya pedig 5 százalékponttal 50 százalékra csökkent 2009 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A közösségi portálok térnyerése lelassult Nagy-Britanniában a tavalyi évhez viszonyítva. A Facebook 19 millió felhasználóval megtartotta vezető helyét 2009 májusában, megelőzve a MySpace-t (5 millió felhasználó) és a Bebót (4 millió) – mutat rá a jelentés.
Az új szolgáltatások igen gyorsan fejlődnek a szigetországban. „A Twitternek már 2,6 millió felhasználója van, a 2009. májusi 150 ezerrel szemben” – olvasható a jelentésben.
A 65 évnél idősebbek digitális eszközökkel való ellátottsága is egyre fejlődik 2008 óta: hetvenhét százalékuknak van digitális televíziója, 68 százalékuknak mobiltelefonja és 41 százalékuknak internetkapcsolata.
Az Ofcom szerint a britek nagyon ragaszkodnak a távközlési szolgáltatásaikhoz. Ha spórolniuk kellene, 47 százalékuk inkább az éttermi étkezés költségeit csökkentené, 41 százalékuk a barkácsolásra költene kevesebbet, 41 százalékuk pedig a nyaralásra szánt pénzből csípne le szívesebben. Csupán 19 százalékuk mérsékelné a mobiltelefon-kiadásokat, 16 százalékuk a televízió-előfizetést, 10 százalékuk pedig az internet-előfizetést.
A háztartásonkénti átlagos havi költségek (televízió, rádió, internet, vezetékes és mobil telefon) 2008-ban is csökkentek, 93,69 fontra (29 650 forint), azaz 4,39 fonttal (1390 forinttal) voltak alacsonyabbak, mint 2007-ben.
Az ágazat aktivitása 2008-ban 0,2 százalékkal 51,8 milliárd fontra (16,4 billió forintra) nőtt, a fizetős televíziós csatornák terjedésének köszönhetően, míg az internet- és telefon-előfizetések árai a kombinált szolgáltatások fejlődése miatt csökkentek.