Dühöngenek a tudósok a National Geographic eladása miatt
Pedig igazából egy új cégről van szó...
Az egyebek mellett a National Georaphic újságot és tévécsatornákat is működtető, patinás National Geographic Society (igen, igen: nemzeti, földrajzi és társaság is) úgy döntött, hogy egy közös médiacéget hoz létre Rupert Murdoch médiaszultánnal közösen, amibe mindent, ami csak akad nála – újságok, weblapok, tévék, stúdiók, gyerekprogramok, licencek – bead. Az így létrejövő társaságot úgy hívják majd, hogy National Geographic Partners, amiből a Murdoch-birodalom 73, a társaság pedig 27 százalék részesedést szerez.
(Forrás: David Shankbone /CC BY 3.0 - Commons )
A NGS képviselői nem győzik hangsúlyozni, hogy az igazgatótanácsban, a döntéshozatalban mindkét fél egyenlően képviselteti magát, Murdhoch cége a Fox pedig 725 millió dollárról 1 milliárdra növeli a társaság támogatását, no és meg fogja duplázni a tudományra, a kutatásra és az oktatásra költött pénzét.
Ami állati vicces, vagy szomorú, hiszen Murdoch maga a legeltökéltebb, legvaskalaposabb éghajlatváltozás-ellenző, aki él és mozog. E véleményének terjesztésében pedig soha sem volt rest támaszkodni cégére, a Foxra. Az, hogy ennyi őrült van az amerikai politikában, aki szerint minden oké az éghajatváltozással, talán még csak egy kis füstre lenne szükség, nem kis mértékben köszönhető az ausztrál Murdoch-nak és a Foxnak. Ennek fényében sokan el sem tudják képzelni, hogyan jöhet egyáltalán szóba egy ennyire tudománycentrikus vállalkozás, mint a National Geographic eladása egy ennyire, hm, kevésbé tudománycentrikus cégcsoportnak.
(Forrás: Paul W.J. de Groot /CC BY-SA 3.0 - Wikimedia Commons )
A kritikákra reagálva Murdoch Twitteren kifejtette, hogy ő nem is éghajlatváltozás-tagadó, csupán -szkeptikus, amihez nem habozott azt is hozzáfűzni, hogy az ENSZ egyébként is rettenetesen sokat vészmadárkodik az ülésein mindenféle ügyekben.
A Fox részéről annyit fűztek hozzá a hírekhez, hogy az üzlet a National Geographic csatornákkal már 18 éve működő partneri együttműködésükre épít, és ez alatt az idő alatt egyszer sem jutott eszükbe beleszólni a szerkesztési vagy politikai szempontokba.
A sokak szerint igen csak opportunista üzlet Rupert bácsi kisebbik fiának, James Murdoch-nak első nagy dobása, mióta kinevezték a 21st Century Fox vezérigazgatójának. Míg apu biztos büszke, reméljük, a NatGeo nem jár pórul az ügyben, az nagyon szomorú lenne.
Forrás: National Geographic and Fox Form a Commercial Media Company