Bevételosztó internetelőfizetést akar a Ringier
Új, a bevételeket a tartalomszolgáltató és a továbbító között megosztó, a kábel- és a műholdas csatornákéhoz hasonló internetes üzleti modell lehetőségéről beszélt az Internet Hungary konferencián szerdán a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője.
Mihók Attila szerint gazdaságilag még mindig a „print láb” tartja el a kiadók online tevékenységét, ám az utóbbi években jelentően megcsappant a nyomtatott lapokból származó bevétel; eközben a tartalomért fizetni alig hajlandóak az emberek, az ezt finanszírozó bevételek pedig „lassacskán eltűnnek”.
„Ha a tárdalom számára fontos lesz az, hogy minőségi tartalmakat kapjon az interneten, akkor valamilyen elmozdulás kell” – tette hozzá, megtoldva ezt azzal, hogy az ingyenesség miatt kieső bevétel a színvonal rovására megy. Mint mondta, a magas költségek miatt a térség más államaihoz képest Magyarország médiapiaca kevésbé versenyképes, „sokkal, de sokkal többet kell dolgoznunk ugyanazért az eredményért”, eközben a print kiadványokból a példányszámcsökkenés idején azért sem lehet nagyobb bevételre szert tenni, mert „nem viseli el a piac” a jelentősebb áremelést.
„A nyereségünk lassacskán eltűnik, váltani kell” – vonta meg a mérleget Mihók Attila, aki szerint mind több kiadó fordul az online piac felé, noha annak megtérülését „nem nagyon látjuk pontosan”.