Az új törvény száműzi a színeket a dohányhirdetésekről
A jövő júniustól hatályos törvény szerint az Egyesült Államok valamennyi trafikja „sápadtabbá” válik: száműzik a színeket a dohányhirdetésekről.
Mint arról korábban már beszámoltunk, az amerikai dohánycégek a sajtószabadság sérelmét látják az Obama elnök által júniusban aláírt családi dohányzást visszaszorító törvényben. Jövő év júniusától azonban még egy csapást mér rájuk az Obama-kormány: valamennyi dohánytermék csak fekete-fehér színben jelenhet meg a promóciós és marketing anyagokon.
A „sírkő-hirdetésnek” elnevezett rendszertől az élelmiszerboltok dohányárukat értékesítő területei sokkal szürkébbek lesznek a hirdetési felületekből kivont színeknek köszönhetően. Sőt, a törvény szerint a cigarettásdobozok első és hátsó felületének 50-50 százalékát veszik el majd a figyelmeztetések.
A törvény emellett grafikus ábrák és képek megjelenítésére is kényszeríti a dohánykereskedelmet: 24 hónappal a törvény elfogadását követően a dobozok olyan képeket hordoznak majd, mint egy kátránytól elfeketedett tüdő vagy egy rákos fogazat. Az elrettentő felvételek hatása drámaibb lesz a fekete-fehér környezetben.