0:05
Főoldal | Rénhírek

Az Adibas után itt a Goojje is

A Google amerikai informatikai vállalat jogi lépéseket fontolgat a Goojje kínai webes kereső és közösségi portál ellen, mert az oldal emblémáját a Google és Baidu jól ismert logóiból ollózták össze.

MTI | 2010. február 8.

A honlap – amely magát a „Google kínai nővérének” tartja – januárban látott napvilágot, miután az amerikai keresőmotor bejelentette, hogy fontolgatja kivonulását Kínából.

Kínai médiabeszámolók szerint a Google védjegysértéssel vádolja a www.goojje.com alkotóit, és levélben már kérte a félrevezető logó eltávolítását.

A Goojje-t állítólag egy kantoni egyetemista vezette 20 fős csoport hozta létre, és azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a Google pártját fogva közölte: örülne, ha az amerikai vállalat a maradás mellett döntene.

Az azonban továbbra is rejtély, hogy mi állhatott a Google január 12-i bejelentése mögött, amely szerint keresőjében nem hajlandó tovább cenzúrázni a tartalmakat, mert rendszerét kínai területről kiinduló, azonosítatlan hackertámadások érték.

Elemzők szerint a Mountain View-i székhelyű vállalat már rég megbánta a világ legnagyobb piacának elhagyásával való fenyegetőzését, ám a meggondolatlanul kiadott közleménynek nagyobb volt a visszhangja, mint gondolták.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...