A legbosszantóbb: a gyenge internetkapcsolat
A gyenge internetkapcsolatot, az alkalmazások összeomlását és az alacsony sebességet tartják a legbosszantóbbnak az okostelefont használók az Ericsson ConsumerLab százezer ember megkérdezésével készült felmérése szerint.
Az okostelefonosok körülbelül 40 százaléka használja készülékét, még mielőtt kikelne az ágyából. A munkába utazás alatt van az adatfelhasználás a csaknem 70 százalékos csúcson, majd a nap további részében is magas marad, mivel a felhasználók rövid, de gyakori időközönként érik el a hálózatot – derül ki az MTI-hez pénteken eljuttatott kutatás összegzéséből.
Az eredmények azt mutatják, hogy az összes felhasználó valamivel több mint fele igen elégedett telefonja hálózatának minőségével. Csak nagyon kevesen, mintegy 2 százalék állítja azt, hogy rendkívül elégedetlen vele. A fennmaradó körülbelül 45 százalék semleges.
Okostelefonjával szinte mindenkinek voltak már nehézségei alkalmazások használata vagy az internet elérése terén. Az esetek többségében ezek jelentéktelen problémák, és a felhasználók elfogadják, hogy időről időre előfordulhatnak ilyenek. Az okostelefont használóknak csaknem fele azonban ezeket a problémákat hetente tapasztalja, 16 százalékuk pedig naponta találkozik velük. A rendszeresen jelentkező problémákat a felhasználók már kevésbé tartják elfogadhatónak. A legtöbben a technológia fejlődésével a jövőben javulást várnak ezen a téren.
A legtöbb hibajelzés az internetes böngészés és a közösségi hálózatok használata kapcsán érkezik, ezt követi a fájlfeltöltés, illetve fájlletöltés, az üzenetküldés és a videoalkalmazások. Problémák esetén sokan türelmesek, újból megpróbálják, vagy megvárják, amíg a hálózat vagy a készülék betöltődik. Ugyanakkor csaknem 40 százalék elteszi a telefonját, 7 százalék pedig átvált már a telefonon lévő tartalomra. Olyan lépéseket nagyon kevés felhasználó tesz, amelyek az alkalmazás teljes eltávolítását eredményezik.
Az Ericsson ConsumerLab az információit globális szintű kutatási program keretében szerzi, több mint 40 országban és 15 nagyvárosban élő, statisztikailag 1,1 milliárd ember nézeteit reprezentáló mintegy 100 ezer felhasználóval készített éves interjúk alapján.