A jövő múzeuma az interneten működik
A két londoni múzeum-nagyhatalom, a történelmi érdekességeket bemutató British Museum és a modern és kortárs képzőművészet fellegvára, a Tate igazgatója július 7-én eszmét cserélt egymással. A két vezető azonos véleményre jutott: a múzeumok jövője az internet – számolt be róla a The Guardian.
A British Museum igazgatója, Neil MacGregor, illetve a Tate igazgatója, Sir Nicholas Serota szerint a múzeumok profilja a következő évtizedekben jelentősen megváltozik: „tárhelyből” multimédiás szervezetekké alakulnak majd.
Sir Nicholas, a Tate vezetője így nyilatkozott: „biztos vagyok benne, hogy a következő 10–15 évben egyre kevesebben dolgoznak majd a múzeumokban, és egyre többen és hatékonyabban foglalkoznak majd megbízott szerkesztőként az online tartalmakkal”.
A jövő múzeumait azonban nemcsak a tartalmak online feltöltése és ennek eredményeképpen az új közönség megszerzése és a megtartása állítja majd kihívások elé, hanem a valós, kézzel fogható tárgyak kiállítása és szállítása is – ezen a téren is drámai változásokra lehet és kell majd számítani. Ahogy MacGregor, a British Museum feje fogalmazott: „a szállítás maga legalább annyira fontos, mint az internet”.