0:05
Főoldal | Rénhírek

A jó tanulók se villognak a nyelvtudásukkal

Nagy-Britanniában egyre több szó esik a középiskolások nyelvtudásának csökkenéséről – a közel húsz éve bevezetett nemzeti tanterv ugyanis nem kötelezi a diákokat nyelvi érettségi letételére. És ennek mára meg is lett a következménye: egy ma közzétett felmérés adatai szerint a jól tanuló diákok 25%-a nem is tűnődik azon, hogy nyelvből érettségizzen – írta a The Independent.

nyest.hu | 2009. július 1.

Az országos felmérést a Cambridge Assessment, Európa legnagyobb kutatóintézete végezte. A vizsgálatban a diákokat a teljesítményük alapján három csoportra – jó, átlagos, alacsony – osztotta. A nyelvből érettségizőknek a fentiekben említett 75%-os aránya tehát még alacsonyabb, ha hozzátesszük: nem a teljes brit diákságra, hanem csak az úgynevezett „jól teljesítő” diákokra vonatkozik.

A nyelvtanulás iránti érdeklődés nemhogy esik: sokkal inkább zuhan a szigetországban. A rosszul teljesítő diákok esetében a nyelvi érettségit tevők aránya kevesebb, mint 50%. A számok természetesen nem tükrözik a társadalmi-emberi aspektusokat: a hátrányos társadalmi helyzetű vagy elmaradottabb környékeken lévő iskolákba járó diákok esetében érthető, hogy nem a nyelvtanulás az elsődleges preferenciájuk. Éppen ezek miatt dolgoznak a törvényhozók a nyelvtanulás kötelezővé tételén.

A tanult nyelveket illetően továbbra is a francia és a német a két legnépszerűbb, de folyamatosan növekszik a spanyoltanulás iránti igény – olyannyira, hogy várhatóan előbb-utóbb megelőzi a németet. Kérdés, mennyire biztató ez a sorra megszűnő brit egyetemi nyelvszakok számára.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...