A Google TV-t szánja az év nagy dobásának a vállalat
Úgy tűnik, tartják a tervezett ütemet, és az év vége felé berobbanhat a piacra a tévés internet.
A Google idén őszre, év végére ígérte új szolgáltatásuk, a májusban bejelentett Google TV bemutatkozását, illetve piacra lépését, s a folyamat valóban el is indult, ugyanis a vállalat hivatalos blogjában tegnap Ambarish Kengle, a Google TV fejlesztési termékmenedzsere hivatalosan is megnyitotta a kampányt, amikor újdonságokról számolt be.
Ahogy erről annak idején beszámoltunk, a Google TV természetesen nem önálló tévécsatorna, hanem egy iparági összefogással kialakított technológia, melynek az a célja, hogy az internetes tartalmak közvetlenül, kényelmesen megjeleníthetőek legyenek a televízió képernyőjén. Technikailag ehhez egyrészt az szükséges, hogy az ezt támogató készülékekben beépített funkcióként legyen elérhető a böngészés lehetősége – ezt a technológiát szállítja a Google a gyártóknak –, másrészt pedig az is fontos, hogy olyan távirányítók tartozzanak a tévékhez, melyek minibillentyűzetként lehetővé teszik a fotelból történő szörfölést. A másik, üzleti oldala a szolgáltatásnak, hogy tárgyalásokat kellett, kell folytatni a tartalomszolgáltatókkal, egyrészt a technikai támogatás részleteiről, másrészt a lehetséges üzleti megoldásokról (például alapból, ingyenesen megjelenjenek-e a tartalmak, vagy az adott tartalomszolgáltató prémiumszolgáltatásként képzeli el a használatot).
A tegnapi bejelentés szerint nagy az érdeklődés, a Turner Broadcasting (TBS, TNT, CNN, Cartoon Network, Adult Swim) már együtt dolgozik a Google-lal, az NBC is szeretne itt megjelenni, az HBO is kialakította az erre a szolgáltatásra optimalizált csatornáját, és az NBA is elkészített egy ilyen megoldást. A fizetős filmkölcsönzők is érdeklődnek, például az Amazon, valamint a roppant népszerű online kölcsönző, a Netflix (e cégek több tízezer filmből álló katalógusaikkal jelennek majd meg a tévé képernyőjén). Az említetteken kívül várhatólag belépnek a piacra a sajtótermékek is, és cél a közösségi oldalak meghódítása is, például a Twitteré.
A kampány keretei között a Google elindított egy népszerűsítő oldalt is, ahol az érdeklődőket (felhasználókat, fejlesztőket, cégeket) a lehetőségekről tájékoztatják.
Arról egyelőre még nincsenek megbízható információk, hogy milyen lesz az árszabás, vagyis hogy mi (hardver, szoftver) mennyibe fog kerülni a fogyasztók számára.