0:05
Főoldal | Rénhírek

A Gmail csak ingyenesen népszerű

Az üzleti szférában a Google egyelőre még nem tudja elérni azt a színvonalat, amit például a Microsoft kínál a levelezés területén.

IT café, Dajkó Pál | 2010. október 1.

Habár időnként külön hírek tudósítanak arról, hogy milyen közintézmény, vállalat választotta magának a Google levelezőrendszerét hivatalosan is, a valódi helyzet az, hogy a Gmail a vállalkozói piacon szinte láthatatlan, ebben a szektorban a részesedésük kevesebb egy százaléknál – állítja a Gartner piackutató júniusi, de felülvizsgálat után szeptemberben újra kiadott jelentése.

„Úgy becsüljük, hogy a GAPE [a fizetős Google Apps Premier Edition) felhasználóinak száma egy és kétmillió között lehet, és bár ez növekedést jelent ebben az évben, összességében mégis csak kevesebb mint egy százalék a részesedésük a nagyvállalati levelezőrendszerek piacán” – írja az amerikai piacot vizsgáló jelentés. Habár a Google meg tudott nyerni néhány nagy céget az USA-ban (Motorola wifiüzletág – 20 ezer felhasználó, Los Angeles önkormányzata – 30 ezer felhasználó), összesen csak 15 olyan ügyfelük van, aki 10 ezernél több felhasználóval rendelkezik. A Gartner szerint a Google maga időnként kissé kozmetikázza híreit e téren – például ha egy Google-szolgáltatást használnak, akkor azt a teljes GAPE adataiba számítják bele –, körülbelül egyharmaddal kisebb a valós szám az általuk közöltnél.

Az üzleti levelezésszolgáltatás területén továbbra is messze kiemelkedően a Microsoft a piacvezető, akik a vállalkozások több mint felénél jelen vannak. Habár a Gmail üzleti verziójának minősítése az utóbbi időben „ígéretesről” „pozitívra” emelkedett (ezzel a minősítéssel rendelkeznek e területen például az IBM, a Mirapoint, a Novell vagy a VMware is), a piackutatók által kiosztott címek közül jelenleg egyedül a Microsoft levelezésszolgáltatása kapta meg a „különösen pozitív” minősítést. Ez annak köszönhető, hogy a Microsoft szolgáltatása szinte minden törvényi előírásnak, biztonsági elvárásnak megfelel, ezen kívül igen széles azon plusz szolgáltatások köre (vagyis bőséges teret adnak a testre szabhatóságnak), melyeket nagyra becsülnek a vállalkozások. A Gartner szerint a Google üzleti verziója hatalmasat fejlődött a közelmúltban, ám térnyerésüket gátolja, hogy nagyon sok felhasználói igényre és rendszergazdai elvárásra csak úgy tudnak felelni, ha harmadik felet vonnak be a fejlesztésbe, míg a konkurenseknél, például a Microsoftnál ez nem így van, ők belülről oldják meg a fejlesztéseket.

 

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!