Visszaszorítanák az angoloktatást itthon
„itt élünk Kelet-Európa közepén egy nyelvi sokszínűségben (...), ebből kiszakadni egyoldalú angol orientációval vétek és bűn”.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szerint az iskola nem szolgáltató, hanem közfeladatot ellátó nevelő intézmény, ahol képesnek kell lenni arra, hogy szakmailag felülbírálják akár még a szülők elvárásait is. Hozzátette ugyanakkor: ezekre az elvárásokra persze továbbra is figyelni kell.
„Eddig azt várták el önöktől, hogy az iskola úgy táncoljon, ahogy a szülő fütyül, és mindenáron ki kellett elégíteni az igényeket” – fogalmazott Hoffmann Rózsa szerdán Tatabányán, a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján tartott regionális tanévnyitón. A politikus ennek a szemléletváltásnak a szükségességét az angol nyelv oktatásának példáján keresztül érzékeltette.
Az angol nyelv oktatására ugyan nagy a szülők igénye, azonban – mint mondta – „itt élünk Kelet-Európa közepén egy nyelvi sokszínűségben (...), ebből kiszakadni egyoldalú angol orientációval vétek és bűn”. Mint hozzátette, ez persze nem azt jelenti, hogy a szülők igényét teljesen figyelmen kívül kellene hagyni.
A politikus jelezte: jövő évtől ugyan kötelező lenne angolt tanítani, ha azt igénylik, de a tanárok „ne ijedjenek meg ettől”, mert addigra megváltozik a törvény. Véleménye szerint legalább két nyelvet kellene tanítani minden gyermeknek, és ebből a második lehet majd az angol.
Hoffmann Rózsa az új közoktatási törvényről szólva elmondta: visszahozzák a tartalmi elemeket a tantervekbe, hogy az iskolába járó generáció ugyanazokat az ismereteket szerezze meg, és olyan oktatási folyamatot építenének fel, mely hagy időt a gyakorlásra, a képességek kialakulására.
Tervezik a humán és a reál tagozat visszaállítását, mert nem biztos, hogy 18 éves korig mindenkinek ugyanazt kell oktatni. Nagyobb teret biztosítanának a testnevelésnek, a művészetoktatásnak, és színesítenék az idegen nyelvek oktatásának kínálatát is – sorolta fel az újdonságokról szólva.
Az államtitkár kijelentette, a közoktatásban az kell erősíteni, amiben jók voltunk: azt, hogy a magyar iskolákban „rend van”, és hogy nálunk „szót fogadnak” a gyerekek.
Úgy vélte, még a Kádár-korszak végén is ilyen volt az iskola, és ha akkor így tudtak tanítani, akkor most is le lehet hántani az oktatásról azokat „az idegen mintákat”, melyek majdnem tönkretették a közoktatás rendszerét.
"Az államtitkár kijelentette, a közoktatásban az kell erősíteni, amiben jók voltunk: azt, hogy a magyar iskolákban „rend van”, és hogy nálunk „szót fogadnak” a gyerekek."
Igen, biztos csinálnak nemzetközi szófogadási versenyeket, ahol azt nézik, hol mennyire ülnek csendben a diákok az órákon. Ez egy kiégett, megkeseredett tanár, sajnálom.
"az iskola nem szolgáltató, hanem közfeladatot ellátó nevelő intézmény, ahol képesnek kell lenni arra, hogy szakmailag felülbírálják akár még a szülők elvárásait is"
Főleg, ha a szülők elvárásai azt szolgálnák, hogy a gyerekeik a hazai és az európai munkapiacon is boldoguló, sikeres, művelt és okos emberek legyenek. Vagy valami ilyesmit...
Ezt komolyan gondolja ez a no vagy tenyleg annyira ostoba mint mutatja magat?