Veszélyben a netezők banki adatai!
Egy friss felmérés szerint az internetezők háromnegyede ugyanazt a felhasználói nevet és jelszót adja meg minden regisztráció során, mint internetes bankjában.
Megdöbbentő eredményekkel zárult egy brit vizsgálat, amit a tisztességes piaci versenyt felügyelő brit hivatal (az Office of Fair Trading) rendelt meg új kampánya során. A kampány célja, hogy ráirányítsák a közvélemény figyelmét a csalók által küldött üzenetekre.
Mint kiderült, a vizsgálatban résztvevők közel háromnegyede (73 százaléka) ugyanazokat a bejelentkezési adatokat használja internetes bankjában, mint amit egyéb weblapokon, vagy közössági oldalakon. Ezzel az internetezők komoly veszélynek teszik ki magukat, hiszen a különböző kisebb-nagyobb oldalak adatait nyilvánvalóan kevésbé hatékonyan védik, mint a banki szolgáltatókét.
Bűnözők számtalan alkalommal tettek már szert a felhasználók kevésbé védett portáloknál – például email-szolgáltatóknál, közösségi oldalaknál – tárolt belépési adataira, majd ezeket az adatokat arra használták, hogy pénzügyi szolgáltatók oldalain bűncselekményeket kövessenek el.
Az eredmények megdöbbentők és azt mutatják, hogy az emberek többsége nincs tisztában azzal, mennyire veszélyes „újrafelhasználni” azt a felhasználónevet, jelszót, amit a banki szolgáltatónál használnak. A legtöbb internetes biztonsággal foglalkozó vállalat azt tanácsolja, hogy legalább három különböző felhasználónév-jelszókombót használjunk.