Űrsiklóstart a Twitterrel
Obama megígérte: közelebb hozza a tudomány világát az emberekhez. Éppen ezért száz twitterezőt hívnak meg a Discovery augusztusi indítására.
A kozmosz közelebb került hozzánk, mint valaha: néhány éve még elképzelhetetlennek tűnt, hogy online nézzük végig, amint néhány űrruhás megjavít egy többtonnás űrteleszkópot. Többek között a Hubble sikeres megjavítása és az azt övező példátlan érdeklődés is hozzájárult a NASA döntéséhez, hogy egy lépéssel tovább menjen, és az online közösségből válassza ki azokat a szerencséseket, akik személyesen lehetnek jelen egy az űrsikló felbocsátásánál – ami már csak azért is hátborzongatóan izgalmas esemény, mert a dolgok jelenlegi állása szerint az űrsiklókat rövidesen véglegesen kivonják a forgalomból.
A NASA döntése valamiért a Twitter nevű amerikai közösségi portálra esett. Úgy becsülik, hogy 100–150 főt tudnának vendégül látni a floridai Kennedy Űrközpontban, ahonnan a szerencsések maguk tudósíthatnak az előkészületekről és a fellövésről.
Az amerikai kormány feltett célja, hogy közösségi portálok segítségével népszerűsítse a kormány által finanszírozott kutatást. A már említett Hubble-javítást 350 ezer ember nézte élőben, és milliók töltötték le a NASA-honlapon elérhető filmeket. A projekt tervezői most azt várják, hogy a közösségi portálon a meghívott 100–150 fő közösségi kapcsolatai révén sokkal többen értesülnek majd első kézből a küldetés izgalmairól.
Mielőtt olvasóink megrohannák a Twitter oldalát, el kell mondanunk, hogy a NASA sajnos a külföldiek kizárását tervezi ebből az eseményből. A 2001 szeptemberi eseményeket követően külföldiek csak szigorú felügyelettel közlekedhetnek az űrkikötőben. És ha ez még nem lenne elég, lehetséges, hogy az eseményről tudósító twitteres beszámolók külföldi elérését is korlátozni fogják az érvényben lévő szigorú biztonsági szabályok miatt.