Tavaszi megújulás - új külsőt kapott a Google
Megújult külsőt kapott a Google keresője, mely várhatóan a hét végéig minden, az oldalt magyarul használó internetezőhöz megérkezik.
Apró, de látványos változáson ment keresztül a logó és az oldal dizájnja, illetve a remélhetőleg még hatékonyabb, egyszerűbb és gyorsabb keresés érdekében új navigációs sávot is elhelyeztek a felület bal oldalán.
Megújult és átalakult
A felület bal oldalán egy új, az aktuális kereséshez alkalmazkodó, és az annak szempontjából releváns keresési opciókat megjelenítő navigációs sáv jelent meg. Ez az adott keresés során azokat az eszközöket és finomítási lehetőségeket kínálja fel, amik a cég szándéka szerint még közelebb visznek a kívánt eredményhez.
A baloldali panel felső részén az Univerzális Keresés felajánlja a választási lehetőséget a különböző találattípusok között, sőt kiemeli a keresett kifejezésre a várhatóan legpontosabb találatot adó ikonokat. A felhasználó a különböző ikonokra kattintva más-más találatokhoz juthat, úgymint a Képek, Videók vagy Blogok, míg a „Minden” opció az eddig is ismert általános keresési eredményeket hozza.
Azáltal, hogy a Keresési Opciók panel bekerült a navigációs sávba, az újítók reményei szerint egyszerűbbé vált a keresés. A típusonként kapott találatokat a felhasználók különböző szempontok alapján tovább szűrhetik. Így lehetőséget kapnak például csak bizonyos típusú képek, videók, vagy éppen dátum szerinti keresésre. A navigációs sáv dinamikusan változik a keresőszavaknak megfelelően.
A Google Squared a keresőszóhoz kapcsolódó más kifejezéseket is felkínálja, hogy egyéb olyan tartalmakat is könnyedén megtaláljanak a felhasználók, amik az eredmények és a keresett téma szempontjából szintén érdekesek lehetnek. Ez a funkció egyelőre csak angol nyelven elérhető.
A Google a fenti frissítéseken kívül lehetővé tette a kedvenc keresési eredmények megjelölését, hogy a következő keresésnél még könnyebb legyen megtalálni azokat. Emellett frissítette az oldal megjelenését, és kisebb változásokat eszközölt a logón is. Továbbá lecserélték az oldalakon megjelenített reklámok háttérszínét. Ez az összesen több mint 100 apró módosítás megőrzi az oldal minimalista arculatát, ugyanakkor modernebb hangulatot kölcsönöz neki – véli a Google.