0:05
Főoldal | Rénhírek

Mesterséges intelligenciák Mario-olimpiája

nyest.hu | 2009. augusztus 6.

A sakk már unalmas. Új terepen versenyezhetnek a mesterséges intelligenciák fejlesztői: a Koppenhágai IT Egyetem kutatója, Julian Togelius által meghirdetett pályázaton az MI-alkalmazások a Nintendo-készülékekről ismert Super Mario játékon mérik össze képességeiket.

A pályázat célja a legjobb vezérlőprogram (mesterséges intelligencia) létrehozása a Super Mario játék megtanulására és irányítására. A vezérlőprogram célja a lehető legtöbb – idővel egyre bonyolultabbá váló – szint megnyerése.

A pályázat kiírói úgy vélik, az eredetileg Markus Persson által kifejlesztett játék méltó kihívás a legjobb játékosok, programozók és tanulási algoritmusok kiválasztására.

A pályázat egyik célja, hogy összemérhessék a különböző vezérlőfejlesztési módszereket. Éppen ezért többféle megközelítéssel létrehozott „játékosokra” várnak: a tanulási technikákon alapuló megoldások éppúgy érdeklik a szervezőket, mint a teljesen kézi kódolású alkalmazások. A feladat megoldásának számos módszere lehetséges, a szervezők lehetőség szerint minél több megoldást szeretnének kapni.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...