Legyünk érzelmesek!
Az októberi meetup után ismét az érzelmeké a terep! November 16-án az érdeklődők megismerkednek az IBM és Meltwater szöveges érzelem- és szentimentfelismerő alkalmazásaival, továbbá a Magyarországon fejlesztett Realeyes arcfelismeréses érzelemdetektálójával.
A híres idegtudós António Damasio klinikai tapasztalatai során olyan páciensekkel találkozott, akiknek az érzelmek megélése (vagy azok másoknak tulajdonítása) nehezen vagy egyáltalán nem ment – s ez bizony megnehezítette a leghétköznapibb döntéseiket is, például éttermet választani a vacsorához. Ezzel összhangban az elmefilozófus Ronald de Sousa szerint az emóciók segítenek nekünk a döntési folyamatban azzal, hogy bizonyos lehetőségeket eleve kizárnak, a többi között pedig sorrendet állítanak fel. Ha érzelmileg viszonyulunk a különböző konyhákhoz és nem szeretjük a kínait, az üzemi menzán pedig ki nem állhatjuk a pénztárost, akkor időt spórolunk meg, hiszen két lehetőség már ki is esett.
Az internetes tartalmak sem mentesek az emócióktól! Ha tudni szeretnénk, mit gondolnak az emberek egy adott márkáról, hogy mit emelnek ki egy szállodai szoba pozitívumaiként, vagy mi a pincérek legidegesítőbb tulajdonsága, a közösségi média posztjai biztosan eligazítanak minket. Az igazán bátrak letesztelhetik, milyen érzelmeket kell kelteniük, hogy marketingüzeneteik célba érjenek, az elvetemültebbek megpróbálhatják a közösség érzelmeit s ezáltal döntéseit befolyásolni is.
Az előző meetupon ízelítőt kaphatunk abból, hogy a szövegbányászati megoldások mellett lehetőségünk van hangelemzésre is, de akár egy adott tartalmat befogadó ember agyhullámait és fiziológiai reakcióit is mérhetjük, hiszen érezelmeink nem csak a nyelvben jelennek meg, több modalitásban is kifejezzük őket. Az alábbi videón egy multimodális elemzésre tettünk kísérletet, melyben a Microsoft Cognitive Services API-ját használtuk az arcfelismeréses érzelemdetekcióra, a BeyondVerbal API-t a hangalapú érzelemfelismerésre és a Precognox emóciószótárait a szövegekben előforduló érzelmek azonosítására.
Multimodális elemzések a meetupon
A novemberi meetup programját is a mulitmodalitást szem előtt tartva szerveztük. Putz Orsolya az IBM AlchemyAPI-járól tart előadást, amely a kulcsszó- és entitáskinyerés mellett szentiment- és emócióelemzésre is képes mind szöveges, mind hangalapú adatokon. Pécsy Gábor a Meltwater médiamonitoring megoldásait mutatja be, melyek képesek nagy mennyiségű webes tartalmat elemezni több mint 16 nyelven. Szirtes Gábor a Realeyes arcfelismeréses érzelemdetektáló alkalmazását ismerteti a közönséggel.
Minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők. A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött az esemény oldalán.