0:05
Főoldal | Rénhírek

Kisakkozták, hogy jót tesz a sakk

Megkapta a képviselők többségi támogatását az Európai Parlamentben (EP) a „Chess in School”, vagyis a „Sakk az iskolában” program, amelyért Polgár Judit is lobbizott.

MTI | 2012. március 20.

A szükséges 378 EP-képviselő helyett 415-en írták alá, hogy támogatják a kezdeményezést, köztük jó néhány magyar EP-képviselő is. A program elfogadtatásáért lobbizó, az „Európai Sakk Szövetség az iskolai sakkozásért” elnevezésű felelős bizottságban az orosz Garri Kaszparov mellett a világ első számú női sakkozója, Polgár Judit is helyet kapott, s tavaly ősszel személyesen is részt vett az Európai Parlamentben tartott prezentáción. Ahogy a kontinentális szövetség hétfői közleménye kiemeli: a deklaráció támogatásával a program most már valamennyi EU-tagállam parlamentje elé oda fog kerülni, és az EU pénzügyi támogatásával megkezdődik a szükséges háttértanulmányok, majd a tanmenetek elkészítése.

„Sakktörténelmi döntést hozott az Európai Parlament. Külön köszönet minden magyar EP-képviselőnek, aki aláírásával segítette, hogy a Sakk az iskolában program megkapja a többség támogatását. – fogalmazott az MTI-hez hétfőn eljuttatott nyilatkozatában Polgár Judit. – Szerintem egyetlen nagyon fontos oka van annak, hogy a kezdeményezés sikeres lehetett. A képviselők megértették, hogy itt nem egy sportágról van szó, nem a versenysakk témája hever az asztalukon, hanem egy ennél sokkal jelentősebb ügy, a tehetséggondozás, a kritikai gondolkodás fejlesztésének ügye. Az eddigi tanulmányok egyértelműen bizonyítják, hogy a képességfejlesztő sakkoktatáson keresztül a gyerekeknek valamennyi tárgyban javultak az eredményeik. Mostantól megkezdődhet a gyakorlati munka, a szükséges általános európai tananyagok összeállítása. Ebben a bizottság tagjaként én is igyekszem majd átadni a tapasztalataimat. Itt egyben egy félreértést is szeretnék eloszlatni. Szó sincs arról, hogy az EU bármely döntése után a sakk kötelező tantárggyá válna. Olyan ajánlott tárgy lehet, amelyet bízom benne, hogy a felmérések és az oktatásban hozható potenciális haszna ismeretében minél több olyan iskolában be fognak vezetni, ahol nyitottak arra, hogy a lexikális tudás mellett életrevaló gondolkodásra is oktassák a gyerekeket.”

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!