Így támassza fel a Skype-klienset: lépésről-lépésre
A Skype csütörtöki összeomlása után sok helyen nem indul a program: íme a javítás lépésről lépésre.
A Skype csütörtöki összeomlását követően sok számítógépen nem működik a népszerű program: nem indul el, az indítás után azonnal összeomlik és ezen a számítógép újraindítása sem segít.
A Skype az alább leírt ideiglenes megoldást javasolja a felhasználók számára. (Megjegyzendő azonban, hogy egyes felhasználók e műveletek elvégzése után sem érték el a szolgáltatót.)
Windows XP
1. Zárja be a Skype-ot.
a. Kattintson jobb gombbal a Skype-ikonra a tálcán (a képernyő jobb alsó sarkában).
a. Válassza a Quit/Kilépés parancsot.
2. Győződjön meg róla, hogy a „Show hidden files and folders/Rejtett fájlok és mappák ” funkció be van kapcsolva.
a. Kattintson a Start gombra, majd a Futtatás/Run beviteli mezőbe írja be a control folders parancsot, majd kattintson az OK gombra.
b. Válassza a Nézet fület és győződjön meg róla, hogy a funkció engedélyezve van-e.
3. Keresse meg a shared.xml fájlt.
a. Kattintson a Start gombra, majd a Futtatás/Run beviteli mezőbe írja be a %appdata%\skype parancsot, majd kattintson az OK gombra.
b. Törölje a shared.xml fájlt.
4. Indítsa újra a Skype-ot. A shared.xml fájl újra létrejön.
Windows Vista és Windows 7
1. Zárja be a Skype-ot.
a. Kattintson jobb gombbal a Skype-ikonra a tálcán (a képernyő jobb alsó sarkában).
a. Válassza a Quit/Kilépés parancsot.
2. Törölje a "shared.xml" fájlt.
a. Kattintson a Start gombra, írja be a "cmd" parancsot, majd nyomja meg az Entert,
b. Írja be a következőt: cd %appdata%\skype, majd nyomjon Entert.
c. Írja be a következőt: del shared.xml. Nyomjon Entert.
3. Indítsa a Skype-ot. A shared.xml fájl újra létrejön.
Mac OS X
1. Lépjen ki a Skype porogramból.
2. Nyissa meg a ~/Library/Application Support/Skype/ mappát.
3. Törölje a shared.xml fájlt (ez újra létrejön majd a Skype indításakor).
4. Indítsa el a Skype-ot
Linux
- Menjen az alábbi könyvtárba: /home/(felhasználónév)/.Skype
2. Törölje a shared.xml fájlt.
3.Indítsa újra a Skype-ot.
Természetesen továbbra is szívesen fogadjuk olvasóink tapasztalatait a hibajavítással és a Skype működésével kapcsolatban.
Hasonló tartalmak:
Hozzászólások (24):
Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)Az összes hozzászólás megjelenítése
@Rozi: Állítólag a chatablakba kell begépelni, hogy: /alertsoff
@Rozi: Mert hogy most gyorsan ellenőriztem, nincs bekattintva, hogy hangüzenetről kérek értesítést. Akkor ezek szerint az opcióval ez is együtt jár. Nem lehet valahol szóvá tenni ezeket a problémákat? Mármint a skype-nál nincs valami panasz oldal?
@Fejes László (nyest.hu): Hát, ez egyáltalán nem megnyugtató, inkább felzaklató. Hadd döntsem már én el, hogy akarom-e, hogy az ügyfeleim a pénzükért gépet hallgassanak, illetve, hogy én akarok-e üzeneteket visszahallgatni.
Mindenesetre nagyon köszönöm a választ. Azt legalább ki lehet valahogy kapcsolni, hogy értesítést ne küldjön a hangüzenetről nekem?
@Rozi: A "hiba" 2006 óta ismert, és az a magyarázata, hogy nem hiba, hanem funkció: forum.skype.com/index.php?showtopic=63898
A hivatalos magyarázat az, hogy ez nem hiba, hanem funkció. A hangposta az opcióknál való kikapcsolása azt biztosítja, hogy amikor online vagyunk, akkor ne működjön a hangposta (gondolom, X kicsörgés után se). Ha offline vagyunk, mindig működik. (Valaki meg is jegyzi, h ez az egyik oka, amiért nem fizet elő a fizetős Skype-szolgáltatásokra.)
@Rozi: Kiegészítem azzal, hogy on-line számom van, s annak hívásáról beszélünk.
Sziasztok! Nem akarok hangpostát, mégis van. Európa csomagra fizetek elő, XP van a gépen, ha lenne még kérdés, válaszolok mindenre, csak valaki mondja meg, hogyan szabadulhatnék meg a hangpostától.
A kliens ki van kapcsolva a Skype beállításokban, a hangposta nem kapcsol be, ha üzemel a skype. De ahogy kikapcsolom a skype-ot, a második csöngetés után angol nyelvű tájékoztató hallható és sípszó...
Előre is köszönöm a segítséget.
@Kincse Sz. Örs:
Nagyon köszönöm a segítséget. Jól esett a kedvesség és segítőkészség!!!
@Kincse Sz. Örs: Már müködik,köszönöm :)
@Rozi: telefonszám az impresszumban:
www.nyest.hu/tartalom/impresszum
@nyecsi: nálunk kitűnően működött a javítás, elég sokan ez alapján hajtották végre (nagyjából 4-5 ezren olvasták ezt a cikket), és még senki sem szólt, hogy nála nem ment volna.
hozzátartozik a dologhoz, hogy mi leteszteltük a Windowsos megoldásokat, és azt találtuk, hogy a Vista/7-es eljárás nem volt teljesen egyértelmű, így egy kicsit eltértünk attól, máshogyan magyaráztunk, mint amit a skype kiadott.
@Rozi: Ha felhívod a szerkesztőséget, lehet, segítünk... :)
XP
@Rozi: Milyen oprendszert használsz?
Sziasztok!
Ne nevessetek rajtam:)
Ha a START menüben nincs Futtatás/Run, akkor hol keressem?
@Kincse Sz. Örs: Több embernél olvastam hogy igy sem müködik.külföldi fórumokon,de magyar is irta az indexen h már 5-ször telepitett,desemmi.valakinek meg a shared fájl törlése után se müködik.én már meg se merem próbálni.várom hátha megcsinálják...