0:05
Főoldal | Rénhírek

Forró talaj

Hogyan kommunikálunk a szexualitásról tizenévesen?

Mi jut eszünkbe az iskolai szexuális felvilágosításról? Egy védőnő, egy osztálynyi kuncogó, viháncoló gyerek, vörösödő fülek... No de erről kutatást indítani? Granadai szociológusok szerint érdemes.

nyest.hu | 2009. július 8.

Spanyol szociológusok szerint olyannyira komolyan kellene venni a témát, hogy akár külön kutatási területként lehessen kezelni az érzelmi és szexuális nevelést, olvasható az AlphaGalileo és a Science News oldalakon. A granadai egyetem kutatói, Mar Venegas Medina és Francisco Fernández Palomares ugyanis arra jutottak, hogy a témát a szociológus szemével is érdemes megvizsgálni, hiszen a megfelelő érzelmi-szexuális felvilágosítás nagyban hozzájárulhat a nemek egyenjogúságához és a nemek közötti erőszak megelőzéséhez.

A kutatók több mint negyven, 15 és 18 év közötti diák bevonásával végeztek kísérleteket – nem csupán az órák keretében, hanem azt követően a visszajelzésükre is alapozva. Kérdőíveik a fiatalok eddigi szexuális és ehhez kapcsolódó érzelmi tapasztalataival, a nemüket és a testképüket érintő ismereteikkel foglalkoztak. Fontosnak tartották, hogy a tiniknek feltett kérdések a párok közötti tapasztalatokon kívül foglalkozzanak a családi, baráti vagy iskolai környezetből érkező visszajelzésekkel is. Arra jutottak, hogy a társadalmi osztály, a diákok neme és a nemzetiségi hovatartozás az a három dimenzió, ami leginkább meghatározza a fiatalok gondolkodását és tapasztalatait.

Az eredmények azt bizonyítják, hogy a megfelelő érzelmi-szexuális oktatás beépítése az iskolai tantervekbe igencsak sürgető feladat. A középiskolás korosztály tájékoztatása e téren nem csupán a nemi úton terjedő betegségek vagy a nem tervezett terhességek elleni védekezés miatt lényeges, derül ki a tanulmányból. Az olyan demokratikus értékek, mint a nemek egyenjogúsága, szociológiai szempontból is érdekessé teszik a témát, hangsúlyozzák a spanyol kutatók.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...