0:05
Főoldal | Rénhírek
Melyek a jó iskolák?

Elérhetőek a kompetenciamérés eredményei

Nyilvánosak a tavalyi országos kompetenciamérés intézményi adatai, amelyekből a szülők is tájékozódhatnak arról, hogy gyermekük oktatásában milyen eredményeket ért el az adott iskola; az országos jelentés néhány hét múlva készül el.

MTI | 2012. március 1.

Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: az iskolajelentésben közölt adatok lehetővé teszik, hogy az iskola elemezze saját munkáját, elhelyezze teljesítményét a hozzá hasonló, vagy tőle különböző iskolákkal való összehasonlításban.

A tavalyi mérésben 2869 oktatási intézmény és 388.187 diák vett részt, azon a diákok matematikai és szövegértési kompetenciáit vették górcső alá. A tesztek célja az volt a 6., 8. és 10. évfolyamon, hogy felmérjék, a tanulók milyen mértékben képesek alkalmazni matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket tanulmányaik során, illetve a hétköznapokban.


A 4. évfolyamon is mértek, ott azt nézték, hogy bizonyos alapvető képességek, kérdések tekintetében az adott tanuló a korosztályára jellemző szinthez képest hol áll. A kompetenciamérések eredményei a szülőknek, iskoláknak, fenntartóknak és az oktatásirányításnak egyaránt visszajelzéssel szolgálhatnak. Az intézményi adatok alapján országos jelentés készül, amelyet a szaktárca néhány héten belül hoz nyilvánosságra.

Az OH elnöke kérdésre válaszolva elmondta: a felmérés mintegy 400 millió forintba kerül, ez az összeg azonban ahhoz képest, hogy a közoktatásra egy évben csaknem 1200 milliárdot fordítanak, elenyésző összeg. Princzinger Péter kiemelte: az új közoktatási törvény változatlanul átvette a kompetenciamérés rendelkezéseit, és a program ugyanúgy folytatódik a jövőben is.

Az eredmények a Közoktatási Információs Iroda honlapján tekinthetőek meg.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások (4):

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
12 éve 2012. március 1. 15:37
4 DJS

@Sigmoid:

Az már a tanárok baja, ha nem mondták el értelmesen, hogy az iskola sorsa függ (kb.) az eredményétől. Vagy hogy osztályfőnöki órán íratták meg.

12 éve 2012. március 1. 14:28
3 Sigmoid

@Annie: Haha. Vicces vagy. :p

Tudod, ha neked gimnazistaként számított BÁRMIT, hogy egy ködös és idegesítő felmérésen az iskola vagy az ország milyen eredményt ér el, akkor furcsa madár lehetsz.

Nyertem matematika és fizika versenyeket, meg ilyesmi, szóval nem voltam nemtörődöm vagy lezser, csak az ilyen anonim tesztek mindig felbaszták az agyam, hogy minek kell ezzel szivatni minket.

12 éve 2012. március 1. 12:50
2 Annie

„Hülyeségeket írtam be, röhögcséltem az osztálytársaimmal, rajzolgattam, infantilis trágárságokat írtam a válaszokba, ilyesmi. Ezek alapján alighanem az jött ki hogy 4-5 évvel el vagyok maradva az életkori átlagtól”

Bocs, nem akarlak megbántani, de ez alapján valszeg nem véletlenül jött ki ez az eredmény :)

12 éve 2012. március 1. 12:15
1 Sigmoid

Én még emlékszem a gimis, sulis éveimre eléggé, hogy világos legyen az ilyen felmérések totális haszontalansága...

Anno ezeket osztályfőnöki órán, osztályozás NÉLKÜL, gyakran anonim módon csináltuk. Na most én színötös tanuló voltam, dícsérettel érettségiztem, de az ilyesmit mindig elhülyültem. Kell a fenének hogy koncentrálni, figyelni kelljen ofő órán is.

Hülyeségeket írtam be, röhögcséltem az osztálytársaimmal, rajzolgattam, infantilis trágárságokat írtam a válaszokba, ilyesmi. Ezek alapján alighanem az jött ki hogy 4-5 évvel el vagyok maradva az életkori átlagtól, holott 130 feletti IQ-m volt.