0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Dátum szerint | Kommentelő neve szerint
aphelion: "persze csak az újaké, a mozi vagy a lagzi már senkinek sem tűnik fel" Kiskoromban mindig meglepődtem, mikor a nagypapám olyan szavakat használt otthon, egymás közti társalgás részeként, mint hogy aut...
kalman: @Olman: Való igaz, hogy van a magyarban ilyen szerkezet: "Rózsát láttam, fehéret". Ennek azonban nem sok köze van a "szó szerinti" latin fordításához ("rosam vidi albam"): a latinban meglehetősen szab...
Olman: Rosam vidi albam, szó szerint „rózsát láttam fehér” Ha a toldalékokat a magyarban is tükrözzük, akkor azt kapjuk, hogy: "Rózsát láttam, fehéret." Ez pedig teljesen érthető magyar mondat. :)
kalman: Kedves Lalika! Szerintem a locativus már csak azért is elmegy itt esetként, mert a "Pécsett" szó - bár nem, vagyok nyelvész -, ha nem is gyakran, azért előfordul névszói szerkezetekben - bár nem tudom...
Lalika: Kedves Kálmán! Szerintem a locativus már csak azért is elmegy itt esetként, mert a "Pécsett" szó - bár nem, vagyok nyelvész -, ha nem is gyakran, azért előfordul névszói szerkezetekben - bár nem tudom...
LvT: Megjegyzem, hogy a biológiai szaknyelvben a <vad> jelző jelentése ’természetben előforduló; nem nemesített; nem termesztett; nem mutálódott’. Így, bár a cikkben lévő eset nyilvánvalóan nem ez, d...
2014. 04. 29, 15:14   Vad rizs vad ételekhez
Sultanus Constantinus: @El Vaquero: Jó, akkor nem úgy mondom, hogy megszegi, hanem úgy, hogy nem tartja be, mert fogalma sincs róla. Mindezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy a legtöbben nem azért követnek el ilyen hibák...
2014. 04. 28, 21:56   Vad rizs vad ételekhez
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: miért ne szegné meg? Csak ajánlás a helyesírás, nem kötelező. Sőt, szerintem inkább folyószövegbe való, hogy a nagy mennyiségű olvasást és szövegfeldolgozást könnyítse. Az, hog...
2014. 04. 28, 21:42   Vad rizs vad ételekhez
Sultanus Constantinus: @El Vaquero: Hát, nem tudom, de nekem eléggé abszurdnak hangzik az, hogy ismerek egy szabályt de szándékosan megszegem a dizájn kedvéért. Sokkal logikusabb magyarázat az, hogy nem ismerem a szabályt, ...
2014. 04. 28, 18:33   Vad rizs vad ételekhez
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: szerintem meg teljesen elfogadható a dizájnolás termékarculat kialakításánál. Csicsáznak minden terméket, hogy jobban eladható legyen. Szerintem jobban néz ki így. A Jóban Ross...
2014. 04. 28, 18:04   Vad rizs vad ételekhez
Sultanus Constantinus: @El Vaquero: A "dizájnolás" még elfogadható lenne az ilyen művészi alkotásnak tekinthető feliratoknál (mint pl. a Jóban-rosszban sorozaz címénél), de jelen esetben a "Vad ételekhez" feliratnál már nem...
2014. 04. 28, 16:23   Vad rizs vad ételekhez
El Vaquero: Szerintem csak dizájnolni akarták, és jobban néz ki két sorban, kötőjelezés nélkül. Ilyen esetben én megengedhetőnek tartom a helyesírástól való eltérést, ahogy márkanevekben is. A folyószöveg már egé...
2014. 04. 28, 15:50   Vad rizs vad ételekhez
don B: Csak hát a vadrizs ugyan jó vadételekhez, de nem azért hívják vadrizsnek. Hanem mert nem rizs, egy másik növény. (A képen egyébként, ha jól látom, vadrizs-rizs keverék van, ajánlom mindenkinek, finom....
2014. 04. 28, 14:40   Vad rizs vad ételekhez
El Vaquero: Nem kell több levegőnek feltorlódnia. Az ember képes arra, hogy kifúj valamennyi levegőt a zár mögé, de aztán már többet nem fúj hozzá (levegőutánpótlást elzárja), és csak tartja a zárat, ami mögött f...
2013. 03. 28, 16:42   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @El Vaquero: "Tévedés. A hosszabb időtartam az csak hosszabb időtartam, nem jelenti feltétlenül több levegő feltorlódását, sem nagyon zörejt a végén." Ha tényleg így van, akkor indoklásra szorul, hogy...
2013. 03. 28, 13:19   Vaddisznók és vadbarmok
El Vaquero: Egyébként ez annak a folyománya, hogy a zárhangokat nem lehet kitartani, ennél fogja az elejük szünetnek tűnhet. Mindenképp röviden szólalnak meg, csak a zár felengedése után. Épp ezért nem lehet az a...
2013. 03. 28, 12:39   Vaddisznók és vadbarmok
El Vaquero: @Grant kapitány: Azt hiszem, már kezdem érteni, amit írsz és valójában ugyanazt írjuk, csak te mást nevezel szünetnek. "2. Tegyük fel, hogy a "vaddisznó" d-jét hosszan ejtjük. Ez azt jelentené, hogy a...
2013. 03. 28, 12:19   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @szigetva: "Már ne is haragudj, te idézted ezt a példát." Igen de csak azért, mert nem akartam megszakítani az idézetet, amit elsősorban azért hoztam, mert zárhangokról is szó volt benne. @szigetva: "...
2013. 03. 28, 12:05   Vaddisznók és vadbarmok
szigetva: @Grant kapitány: „Ez talán így van, de nincs jelentősége, mert zárhangokra keresünk példát.” Már ne is haragudj, te idézted ezt a példát. „WITH A SLIGHT HESITATION BETWEEN THEM.” Na ez pont azt jelent...
2013. 03. 28, 11:28   Vaddisznók és vadbarmok
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Kösz, hogy megint hülyének nézel. Ezek szerint fogalmad nincs róla, hogy a legújabb fonetikai elméletek a lenis/fortis (gyenge/feszes) szembenállást alkalmazzák a mássalhangzók realiz...
2013. 03. 28, 10:19   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @Extraterrestre: Tényleg nem, de azért nem árt, ha valaki veled ellentétben minimális mértékben ért ahhoz, amihez hozzászól, mert például aki ért hozzá az nem ír le olyan hülyeséget, hogy azért hosszú...
2013. 03. 28, 10:10   Vaddisznók és vadbarmok
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Még annyit, hogy szerintem nem kell ahhoz nyolc doktori diplomával rendelkezni és fonetikai szakértőnek lenni, hogy valaki logikusan végiggondoljon egy problémát. Én csupán ezt próbál...
2013. 03. 28, 10:06   Vaddisznók és vadbarmok
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Abból indulj ki, hogy két artikulációs megoldás közül miért ejtenék azt, amelyik a bonyolultabb realizáció? Egy szünet közbeiktatása, azért, hogy az utána következő mássalhangzót hoss...
2013. 03. 28, 09:58   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @Extraterrestre: "egy abszurd képtelenség, amit állítasz, nincs ember, aki egy zárhanggeminátát úgy ejtene, ahogy leírtad." Ez így ahogy beállítod persze hogy abszurd képtelenség. Én soha nem állított...
2013. 03. 28, 09:43   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @Extraterrestre: Legjobb esetben is azt mondhatod, hogy az általad ismert nyelvváltozatokban nincs ilyen -de még azokról is kiderülhet, hogy ilyenek, nem hallottál még "kollektív fonetikai illúzióról"...
2013. 03. 28, 09:33   Vaddisznók és vadbarmok
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Tisztában vagyok vele, mi a percepciós és az artilkulációs fonetika közötti különbség. De ettől még egy abszurd képtelenség, amit állítasz, nincs ember, aki egy zárhanggeminátát úgy e...
2013. 03. 28, 09:27   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @Extraterrestre: Látom folytatod az álokoskodásodat. Artikulációs fonetikai kérdésben nem érvelhetsz azzal, hogy a "fülednek higgy". Te nem hallottál a füleddel arról, hogy ezek az érvek a percepciós ...
2013. 03. 28, 09:12   Vaddisznók és vadbarmok
Grant kapitány: @kalman: "ez az állításod teljesen a levegőben lóg" Mondtam is hogy hipotézisnek tekintem. Csodálnám, ha kiderülne, hogy eddig még nem végeztek a hosszú és rövid mássalhangzókat összehasonlító fonetik...
2013. 03. 28, 09:09   Vaddisznók és vadbarmok
kalman: @Grant kapitány: Ezt mondod: "A hang, amit a cikk "hosszú" d-nek nevez, önmagában nézve időtartamát tekintve semmiben se különbözik az úgynevezett "rövid" d-től. Vagyis a zár létrejötte és felpattanás...
2013. 03. 28, 08:52   Vaddisznók és vadbarmok
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Azért írja ilyen körülményesen, mert mivel az angolban nincsenek hosszú mássalhangzók, valahogy el kell azoknak a szerencsétleneknek magyarázni, hogyan kellene kiejteni egy hosszú más...
2013. 03. 28, 08:41   Vaddisznók és vadbarmok
Váltás normál nézetre...